وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت:

پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به خریداران فرش دستباف از امروز آغاز شد

عصر نمایشگاه- وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: برای رونق فرش دستباف طبق تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق مهر به امضا رسیده خریداران از امروز می‌توانند از تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی برای خرید فرش استفاده کنند.

پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به خریداران فرش دستباف از امروز آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌معدن و تجارت امروز در حاشیه آیین گشایش بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: علی‌رغم اینکه کشورهای مختلف سعی کرده‌اند تا با تقلید از فرش ایرانی فرش‌هایی مشابه فرش ایرانی تولید کنند، اما همچنان فرش‌های ایرانی برای اهل فن کاملا شناخته شده است و این فرش‌ها با چند برابر قیمت در جهان نسبت به سایر فرش‌های مشابه عرضه می‌شود.

    وی با اشاره به برگزاری سالانه نمایشگاه فرش دستباف ایرانی اظهار داشت: پس از برجام یکسری محدودیت‌ها برای تجارت این کالا برداشته شد بطوری که بحث تحریم فرش‌ به آمریکای شمالی برطرف شد و برای اولین بار صادرات فرش به آمریکا پس از تحریم‌ آغاز شد.

    وزیر صنعت‌، معدن و تجارت بیان داشت: صادرات فرش دستباف در 4 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد و حدود 83 میلیون دلار بوده است.

    وی افزود: امیدواریم با رونق بازارهای خارجی و برطرف شدن برخی مسائل پس از تحریم بازار این کالا رونق یابد.

    صنعت،‌معدن و تجارت افزود: تحریم‌ها در بازار این کالا سایه‌ افکنده بود به طوری که چند فروشگاه عرضه فرش در این مدت تعطیل شده بودند.

    نعمت‌زاده همچنین به بازار داخلی فرش دستباف اشاره کرد و گفت: برای رونق بازار این کالا در داخل براساس توافقنامه‌ای که با صندوق مهر به امضا رسیده خریداران فرش دستباف می‌توانند از این صندوق به میزان 10 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 3 ساله دریافت کنند که از امروز پرداخت این تسهیلات در نمایشگاه آغاز می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه صادرات فرش دستباف نسبت به کالاهای صنعتی ناچیز است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 400 تا 500 میلیون دلار فرش دستباف و صنایع دستی صادر شود که این میزان 40 درصد بیش از سال گذشته است.

    نعمت‌زاده اظهار داشت: البته این رقم در مورد پیش‌بینی ما از صادرات 50 میلیارد دلاری در صادرات غیرنفتی تا پایان سال جاری رقم ناچیزی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت