با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس و دیگر مسئولان ؛

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان شهرستان گنبدکاووس

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی و توانمدی‌های بانوان شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته دولت با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس و دیگر مسئولان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان شهرستان گنبدکاووس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در حاشیه افتتاح در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان اظهار داشت: فعالیت و کارهای خوبی به لحاظ محتوا و کیفیت و زیبایی در این نمایشگاه وجود داشت که آثار و صنایع دستی فوق‌العاده بوده و برخی از اقلام به راحتی با نوع خارجی خود قابل رقابت است و حتی زیبایی خاصی نسبت به مدل خارجی خود دارد.

    وی افزود: در این بازدید دغدغه همه تولیدکنندگان صنایع دستی بطور مشترک این بود که با سختی و اخذ تسهیلات فعالیت خود را شروع می کنند ولی مرکز دائمی فروش در حوزه شهرستان برای ارائه فعالیت‌های خود ندارند و باید در مراسمات خاص و برگزاری نمایشگاه موقت این تولیدات عرضه شود.

    فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: پس از هفته دولت با هماهنگی اداره کل صنایع دستی و مشارکت بخش خصوصی شرایطی را برای نمایشگاه دائمی ایجاد کنیم که با توجه به اینکه شهرستان گنبدکاووس پایتخت صنایع دستی است، بتوانیم مرکز فروش صنایع دستی با استاندارد روز کشور فراهم کنیم.

    مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: به مناسبت هفته دولت،این نمایشگاه به مدت سه روز در کنار دانشگاه فرهنگیان برپا است که دارای 17 غرفه است.

    رضا پورمهدی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه توانمندی بانوان و محصولات صنایع دستی شهرستان به مسئولان و عموم مردم است و قیمت صنایع دستی در این نمایشگاه حداقل قیمت تمام شده برای تولیدکننده است.

    وی ادامه داد: در این نمایشگاه صنایع دستی شاخصی هم وجود دارد که سوزن‌دوزی است که درجه مهر اصالت یونسکو را در سطح جهان و نشان ملی مرغوبیت کالا در کشور دارا و تندیس تولیدکننده برتر حامیان مصرف کننده کالا را در سال 95 دریافت کرده است.

    پورمهدی تصریح کرد: 2 هنرمند توانمد شهرستان گنبدکاووس نیز نشان ملی زیور آلات سنتی و نشان ملی نمدمالی را دریافت کرده و امیدواریم در سال آینده این محصولان برای دریافت درجه اصالت به یونسکو ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت