کتاب پکن ؛

اعلام فعالیت‌ها و برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- فعالیت‌ها و برنامه‌های ایران در بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، اعلام شد.

اعلام فعالیت‌ها و برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب پکن از 28-24 آگوست 2016 (7-3 شهریور 1395) در فضایی به مساحت 78 هزار و 600 مترمربع با هدف «معرفی بهترین کتاب‌ها از سراسر دنیا به چین و آثار برجسته چینی به دنیا» برگزار می‌شود.

    مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عصر روز گذشته همزمان با مراسم دهمین دوره کتاب چین در سالن کنگره خلق چین بود. طبق اعلان رسمی نمایشگاه در این دوره 2400 ناشر از 86 کشور در مرکز بین المللی نمایشگاهی چین شرکت می‌کنند.

    بر اساس تفاهم نامه میان دو نمایشگاه کتاب تهران و پکن، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در غرفه‌ای به مساحت 18 مترمربع به صورت تبادلی حضور پیدا می‌کند. در این دوره از نمایشگاه کتاب پکن، برنامه‌های متنوعی جهت حضور نمایشگاه تدارک دیده شده است. حضور فعال در بخش تصویرگری این نمایشگاه از جمله این اقدامات است.

    در این دوره از نمایشگاه کتاب پکن، در یک سالن مستقل 40 اثر برگزیده از تصویرگران منتخب جایزه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا -به عنوان مهمترین رویداد در زمینه تصویرگری کتاب کودک و نوجوان- و 60 اثر از کشور چین عرضه می­‌شود. طی توافق انجام شده، 5 اثر از تصویرگران ایرانی که به کاتالوگ تصویرگری بلونیا راه یافته‌اند، در این بخش عرضه می‌شوند.

    از سوی دیگر با توجه به حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویرگرانی که آثارشان به فستیوال‌های بین المللی راه یافته، در این دوره از نمایشگاه خانم‌ها ثابت نیا و زحمتکش به دلیل راه یافتن آثارشان به کاتالوگ تصویرگری بلونیا، دو تصویرگری هستند که در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن حضور می‌یابند. علاوه بر عرضه آثار این دو در غرفه، اجرای ورک شاپ به صورت زنده در غرفه موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران و سالن تصویرگری نیز اجرا می‌گردد.

    برای معرفی هر چه بهتر صنعت نشر در جمهوری اسلامی ایران و مراکز مرتبط با آن، بروشور «نگاهی اجمالی به صنعت نشر در ایران» به زبان انگلیسی مشتمل بر: معرفی مراکز اطلاع رسانی کتاب در ایران (مانند: خانه کتاب، کتابخانه ملی و...) معرفی جوایز کتاب؛ معرفی طرح‌های حمایتی کتاب در عرصه بین المللی؛ معرفی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی و... تالیف و در این نمایشگاه ارائه خواهد می‌شود. ضمناً با مشارکت موسسه خانه کتاب بروشور  Book Publishing In Iran مشتمل بر آمار و ارقام چاپ کتاب در ایران از 1979 تا 2015 نیز در این دوره عرضه می‌شود.

    معرفی کتاب‌های کودک ایرانی که رایت آنها به فروش رفته و در خارج از کشور منتشر شده‌اند، از دیگر اقدامات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نمایشگاه پکن است. 60 عنوان کتاب ایرانی در کشورهایی همچون فرانسه، انگلستان، مالزی، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، چین، نروژ، هنگ کنگ، لهستان، تایلند، تایوان، ترکیه، دانمارک، فلسطین و هند چاپ شده اند در این غرفه عرضه می‌شود.

    به همراه نمایش این آثار، 366 کتاب ایرانی که در جشنواره‌­های داخلی و بین‌المللی جایزه کسب کرده و در خارج از کشور چاپ شده‌اند، به زبان انگلیسی در این نمایشگاه در قالب بروشور مصور معرفی می‌شوند. معرفی 51 عنوان کتاب کودک ایرانی که قابلیت فروش رایت دارند و تمام متن آنها به زبان انگلیسی ترجمه شده، در این غرفه به ناشران چینی معرفی می‌شود.

    در این بخش همچنین به معرفی 30 اثر از انتشارات کانون پرورش فکری که تاکنون در سایر کشورها به چاپ رسیده و یا قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارند، به صورت مستقل توسط موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در این غرفه معرفی می‌شود.

    به دلیل استقبال بازدیدکنندگان چینی به ویژه مسلمانان آن کشور از غرفه ایران و تمایل به یادگیری زبان فارسی و ادبیات معاصر ایران، 40 عنوان کتاب آموزش زبان فارسی (کاغذی و گویا) که توسط کانون زبان ایران منتشر شده عرضه می‌شود.

    همچنین آثار شاعران و نویسندگان معاصربه دو زبان چینی و انگلیسی نیز ارائه می‌شود. عرضه کتاب‌های ایرانشناسی دوزبانه و مذاکره با ناشران چینی به منظور ترغیب آنان به حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دیگر اقداماتی است که دراین دوره از نمایشگاه درغرفه ایران به آن پرداخته می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت