رئیس پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی محلات خبر داد

حضور گلکاران محلات در نمایشگاه گل روسیه به عنوان نماینده ایران

عصر نمایشگاه- رئیس پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی محلات گفت: تعدادی از گلکاران محلات، هشتم شهریورماه جاری در نمایشگاه بین المللی گل روسیه حضور یافته وتوانمندی های صنعت گل ایران رابه نمایش می گذارند.

حضور گلکاران محلات در نمایشگاه گل روسیه به عنوان نماینده ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، پژمان آزادی اظهار داشت: برای اولین بار در هشتم شهریورماه سال جاری تعدادی از گل کاران محلاتی در نمایشگاه بین المللی گل روسیه حضور خواهند یافت و به عنوان نماینده صنعت گل و گیاه کشور  با برپایی غرفه، توانمندی های صنعت گل ایران را به نمایش جهانیان خواهند گذاشت.

    جشنواره گل های داوودی در تهران برگزار می شود

    وی بیان کرد: جشنواره گل های داوودی در تهران در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع و در 600 گونه گل های داوودی، با همکاری سازمان جنگلداری و مراتع برای اولین بار در تهران برگزار می شود.

    آزادی افزود: این جشنواره در آبان ماه آماده بازدید عموم مردم است و پیش بینی می شود که حدود یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

    وی ادامه داد: همچنین با همکاری شهرداری محلات جشنواره گل های داوودی در بوستان جنگلی این شهر برگزار خواهد شد و در آبان ماه آماده بازدید می باشد.

    پروژه عاری سازی گل میخک از ویروس در حال انجام است

    رییس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات خاطرنشان کرد: در حوزه اصلاح نژاد برای اولین بار نمایشگاه گل های زنبق در اردیبهشت ماه سال جاری در محلات برگزار شد که این نمایشگاه در سال آینده به صورت وسیع تر و با تنوع بیشتر برگزار خواهد شد.

    آزادی افزود: در حال حاضر پروژه عاری سازی ویروس برای گل میخک در حال انجام است و اولین میخک های عاری از ویروس تا پایان سال جاری به بخش خصوصی تحویل داده می شود و این رویداد اولین قرارداد پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی با بخش خصوصی است که به انجام می رسد.

    وی بیان داشت: در سال های گذشته میخک عاری از ویروس از خارج از کشور وارد می شد ولی اکنون در این پژوهشکده با روش های کشت بافت و تکنیک مولکولی پروژه عاری سازی گل میخک از ویروس، به صورت کامل در حال انجام است.

    رییس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات افزود: این در حالی است که طبق بررسی های صورت گرفته برخی از میخک های وارد شده به کشور به صورت کامل عاری از ویروس نبودند و بعد از دو سال دچار افت کیفیت شده و تولید کننده مجبور به واردات مجدد میخک بود.

    آزادی با اشاره به این که تا کنون چهار رقم از 15 رقم گل میخک کاملا عاری از ویروس شده و در حال تکثیر هستند، خاطرنشان کرد: این کار باعث می شود که تولید کننده داخلی به تولید گیاهچه های عاری از ویروس در کشور مبدل شود و با تامین نیاز داخلی، جلوی واردات بی رویه در این بخش گرفته شود.

    انجام فرایندهای اصلاحی در گل های رز، گلایول و میخک

    رییس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات از کارهای اصلاحی گل رز، دورگ گیری در گل گلایول، ایجاد تنوع در گل میخک با استفاده از پرتودهی اشعه گاما، استفاده از انرژی هسته ای به منظور اصلاح گل گلایول، داوودی و میخک به عنوان سایر برنامه های در دست اقدام پژوهشکده نام برد.

    آزادی تاکید کرد: پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات به دنبال این موضوع است که در بازه میان مدت پنج ساله با مشارکت بخش خصوصی بتواند در زمینه صادرات برخی ارقام مانند گل های زنبق، میخک و شیپوری گام بردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت