در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد ؛

آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته مشهد

عصر نمایشگاه- هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته امروز در مشهد آغاز به کارکرد.

آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته مشهد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته پنج‌شنبه‌شب با حضور رضا رحمانی قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی و با حضور 250 شرکت‌ داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

    راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 288 شرکت‌کننده شامل 78 شرکت خارجی از 15 کشور و 210 شرکت داخلی حضور دارند.

    وی افزود: شرکت‌کننده‌های خارجی از کشورهای هند، پاکستان، لهستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، قزاقستان، اکراین، بلژیک، جمهوری چک و چین هستند و علاوه بر بازدیدکنندگان داخلی بازدیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، تاجیکستان، روسیه، عراق و سایر کشورهای آسیای میانه در این نمایشگاه حضور دارند.

    رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در خصوص فضای نمایشگاهی اختصاص‌یافته گفت: مساحت اختصاص‌یافته به نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات مشهد بیش از هفت هزار مترمربع را شامل می‌شود.

    علیرضایی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حال حاضر به سکویی برای صادرات مواد غذایی به افغانستان تبدیل‌ شده است؛ گفت: در سال جاری در این راستا همکاری‌های گسترده ایران با تجار افغانستانی ادامه یافت و همچنان نیز برای توسعه تعاملات با افغانستان می‌توان بیش از این‌ روی نمایشگاه صنایع غذایی حساب کرد.

    وی برگزاری این نمایشگاه را یک واقعه مهم سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: این واقعه فراهم‌کننده مکانی جهت حضور هیأت‌های اقتصادی است.

    رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی با اشاره به حضور 78 شرکت از 15 کشور خارجی از اختصاص 290 غرفه به این شرکت‌ها خبر داد و افزود: همچنین سه کشور برای ما در این نمایشگاه هیأت اعزام کردند.

    علیرضایی با اشاره به روند اجرایی نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه در تقویم اقتصاد استان است، با توجه به اینکه بالاترین رقم صادرات مربوط به صنایع غذایی است، این نمایشگاه روند رو به تکاملی دارد و امسال با حضور شرکت‌های خارجی ارزش بیشتری دارد.

    وی افزود: در این نمایشگاه سطح مذاکره با کشورهای خارجی برابر است به این معنی که ما تنها گیرنده اطلاعات نیستیم بلکه قادر به ارائه شیوه‌های نوین هستیم؛ این نمایشگاه به لحاظ فن‌آوری با حضور شرکت‌های خارجی توان بالایی دارد و می‌تواند کمک شایانی به صنعت غذا نماید علاوه بر این برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی عامل مؤثری در ایجاد ارزش‌افزوده و بالا بردن قیمت تولیدات در بازارهای جهانی دارد.

    رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیر یک چنین نمایشگاه‌هایی بر بهبود تکنولوژی صنایع غذایی اظهار داشت: یقیناً یک چنین نمایشگاه‌هایی از لحاظ فن‌آوری می‌تواند دانش جدید را وارد کشور نماید اما تأثیر اصلی آن این است که بخشی از توانایی‌های داخل کشور هم که مغفول مانده است نمایان می‌شود و تولیدکنندگان صنایع با همدیگر همکاری بیشتری خواهند داشت.

    علیرضایی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در حاشیه برگزاری نمایشگاه امسال، گفت: تلاش کردیم با توجه به نیاز روز صنعت غذا نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی برای فعالین نمایشگاه گام برداریم در همین راستا دوره‌های تخصصی فرآوری مواد غذایی ارگانیک با همکاری انجمن ارگانیک و دوره‌های آموزشی نقش بسته‌بندی در ماندگاری مواد غذایی برگزار می‌شود.

    گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته به مدت 4 روز تا 7 شهریورماه از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت