در پایتخت سوریه دمشق ؛

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در سوریه

عصر نمایشگاه- پس از وقفه ای پنج ساله ، نمایشگاه بین المللی کتاب در سوریه بار دیگر در پایتخت این کشور برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در سوریه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، صالح صالح مدیر کتابخانه ملی شهر دمشق اظهار داشت، برگزاری این نمایشگاه بیانگر اهمیت حضور و نقش فرهنگ در میدان رویارویی با جریان های تکفیری و حامیان خارجی آنهاست.

    در این نمایشگاه 75 موسسه انتشاراتی از سوریه و کشورهای خارجی از جمله جمهوری اسلامی ایران، لبنان، عراق و روسیه شرکت کردند.

    وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه در ارتباط با مشارکت کشورمان در این نمایشگاه گفت غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه در برگیرنده 350 عنوان کتاب است که مورد توجه بازدید کنندگان و به ویژه جوانان و دانشجویان قرار گرفت.

    لود انور حبیبی افزود در غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان کتاب های متنوعی از ناشران مختلف ایرانی شامل عناوین مختلف فرهنگی و مذهبی و همچنین در رابطه با معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگ ایران برای خوانندگان کتاب سوری ارایه شده است.

    برپایه این گزارش، نجاح العطار معاون رئیس جمهور سوریه در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب، گفت توطئه گران علیه سوریه درصدد نابودی زندگی مردم در همه زمینه ها برآمده بودند و حتی به کودکان و فرهنگ هم رحم نکردند، چون کچ اندیشان تکفیری در درجه اول دشمن علم و دانش و فرهنگ هستند.
    نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق با استقبال گسترده جوانان روبرو شد؛ فاطمه دانشجوی ادبیات عرب که در حال بازدید از نمایشگاه بود، به خبرنگار ما گفت "خوشحالم که دانشجویان را در این نمایشگاه می بینم ، روحیه دانش پژوهی وعلاقه به مطالعه نشانه اصالت فرهنگی قشرجوان برای مقابله با اندیشه منحرف تکفیری است."
    لازم به ذکر است کتابخانه ملی شهر دمشق یکی از اماکنی بود که همواره هدف حملات خمپاره ای تروریستهای مسلح قرار می گرفت، اما امروز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در این محل بیانگر برقراری هرچه بیشتر امنیت در شهر دمشق و اراده مردم برای ادامه زندگی عادی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت