افتتاح نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی در قزوین

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران با حضور استاندار قزوین و دیگر مسئولان استانی در سرای سعدالسلطنه گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی در قزوین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیش از ظهر امروز (6 شهریور) در آیین افتتاحیه چهارمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، بیان کرد: در بدو ورود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار محترم دغدغه خاصی نسبت به مسائل فرهنگ به ویژه هنر داشته و تأکید بر احیای مکاتب هنری که در قزوین صاحب سبک هستند داشتند.

     

    اکبر اسکندرنژاد ادامه داد: سرلوحه هنرها به لحاظ وجود مفاخر بی بدیل همچون میرعماد هنر ایرانی اسلامی خوشنویسی است که به برکت برگزاری این دوسالانه که این چهارمین دوره آن است درصدد احیای مکتب خوشنویسی متناسب با بضاعت ها هستیم.

     

    وی عنوان کرد: در این بین از پایان فروردین که شورای سیاستگذار دوسالانه تشکیل شده حضور انجمن خوشنویسان ایران و استاد امیرخانی را همواره در کنار خود داشتیم که جای تشکر دارد و برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن دوسالانه در سرای سعدالسلطنه  این نمایشگاه برگزار شده و با توجه به روز قزوین و برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم این هنر بیش از پیش معرفی می شود.

     

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: بنابراین برنامه خود را طوری تنظیم کرده ایم که در حاشیه این مراسم، این هنر برجسته و نمایندگی قزوین را به عنوان پایتخت خوشنیوسی ایران در معرض دید قرار دهیم.

     

    در ادامه رئیس انجمن خوشنویسان ایران اظهار داشت: سال به سال کیفیت این دوسالانه و نمایشگاه رو به رشد بوده است و یکی از اهداف آن الگوسازی است چراکه انسان موجودی است که علاوه بر اندیشه خود محتاج است نمونه و راهنما داشته باشد و این راهنمایی کمک می کند بهتر سلوک کند بنابراین الگو در هر زمینه ای می تواند مفید باشد.

     

    غلامحسین امیرخانی خاطر نشان کرد: یکی از خاصیت هایی که آثار هنری دارد این است که موجب می شود به دلیل زیبایی و کمال فرد مجذوب آن شده و راهی باز می شود برای کسی که در این مسیر قرار گیرد و این خاصیت هنر است و تمام رشته های هنری در تمام دنیا و در طول تاریخ باهم آشتی بوده و در کنار هم مورد ستایش هستند.

    وی در پایان با تقدیر از برگزاری دوسالانه بین المللی خوشنویسی یادآور شد: از هنرمندان و مقامان استان که با همت خود این دوره را سال به سال بهتر و ارزنده تر برگزار می کنند تشکر می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت