آغازی بدون پایان برای تبلیغ قشم

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه «گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره قشم» در حالی به کار خود پایان داد که هیچ برنامه اختتامیه‌ای برای آن برگزار نشد تا به قول معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم، این آغاز هیچ پایانی نداشته باشد.

آغازی بدون پایان برای تبلیغ قشم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، نخستین نمایشگاه «گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته» شب گذشته در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم به کار خود پایان داد و نمایندگان گردشگری 29 استان کشور، بنیاد سعدی، تعدادی از تورهای خصوصی گردشگری، نمایندگان مناطق آزاد کشور آنچه در چنته داشتند را برای معرفی گردشگری کشور و به خصوص وسیع‌ترین منطقه آزاد ایران که از نظر مساحت از 20 کشور دنیا بزرگ‌تر است، رو کنند.

    هرچند پیش از این مسعود کرباسچی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم در گفت وگو با ایسنا اعلام کرده بود: قصد داریم در «نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری و هتل‌داری و صنایع وابسته جزیره قشم» یک تبادل نمایشگاهی بین قشم و استان‌های مختلف کشور داشته باشیم، در واقع این نمایشگاه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

    اما غرفه‌های حاضر شده در این نمایشگاه بیشتر به معرفی مناطق گردشگری، سوغات و در برخی استان‌ها صنایع‌دستی و آداب و رسوم خود پرداخته بودند و غرفه‌های کمی فعالیت در حوزه «هتلداری» را نیز جزو اهداف‌ نمایشگاه داشتند.

    هرچند مراسم اختتامیه‌ای به صورت رسمی برای پایانِ کارِ این نمایشگاه برگزار نشد، اما ایجاد رادیو قشم و راه‌اندازی آن به صورت مستقیم و حضور دو گوینده خبر و پخش زنده آن از نمایشگاه به گونه‌ای مراسم اختتامیه را به سرانجام رساند.

    چون مسعود کرباسچی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم با حضور در استودیوی این نمایشگاه پایان آن را اعلام و آنچه می‌توانست در مراسم پایانی بگوید، بیان کرد.

    کرباسچی در سخنانش گفت: با خِرد جمعی همکاران منطقه آزاد قشم، بخش خصوصی و همه کسانی که در برگزاری «نخستین نمایشگاه گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته در جزیره قشم» شرکت کردند، بهترین دستاوردشان ایجاد شادی بین مردم این جزیره بود.

    او با بیان اینکه همه غرفه‌داران معتقد بودند امسال برایشان بسیار پربرکت بوده است، افزود: بنابراین باید ببینیم چنین نمایشگاه‌هایی را در چه فصل، فضا و موقعیت‌هایی برگزار کنیم، در واقع معتقدم باید نخست نیاز جامعه را دید، پس مدیریت منطقه آزاد قشم تشخیص داد که این نمایشگاه برگزار شود و با پیگیری‌های به موقع امیدواریم سال آینده با برطرف شدن مشکلات بسیار بهتر از امسال بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه پس از گذشت چهار روز در اختتامیه نمایشگاه احساس خستگی ندارد، گفت: پس از پایان کار، ضعف‌ها را برای بررسی و کسب تجربه و نقاط قوت را مکتوب می‌کنیم تا در نمایشگاه‌های آینده بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

    کرباسچی با اشاره به اهدای تندیس و لوح یادبود به مسئولان غرفه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه و در مقابل هر غرفه، درباره برگزاری مراسم اختتامیه بیان کرد: ما به هیچ‌وجه چیزی را ختم نمی‌کنیم، افتتاحیه داریم اما اختتامیه نداریم.

    کرباسچی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه‌های آماری و اطلاعاتی که می‌توانند در آینده گردشگری و تبلیغ منطقه آزاد قشم راهگشا باشند، تاکید کرد: باید برنامه‌هایی مانند این نوع نمایشگاه در بخش‌ها و با موضوعات مختلف برگزار کرد تا بتوانیم حرکتی را انجام دهیم. باید توان‌مان را بالا ببریم تا بتوانیم در آینده برنامه‌های خوبی داشته باشیم.

    او در پایان به هنرمندان و گویندگان رادیو در قشم نیز نوید داد تا با اختصاص اعتباری مناسب، استودیو رادیو در جزیره قشم را راه‌اندازی کند.

    شایان ذکر است ،این نمایشگاه سه‌شنبه 24 دی با حضور علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران کل و معاونان گردشگری برخی از 29 استان شرکت‌کننده افتتاح شد و شب گذشته (شنبه 26 دی ماه) به کار خود پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت