رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بروجرد خواستار شد

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان لرستان

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بروجرد گفت: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان لرستان به منظور ارئه و فروش صنایع دستی بانوان خانه‌دار در استان لرستان برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان لرستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، منا شمسه در نشست فصلی کارگروه بانوان و خانواده استان لرستان که در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت دارد تمامی نهادهای اجرایی برای رفع معضلات و مشکلات جامعه بانوان تلاش کنند.

    وی با اشاره به لزوم حمایت از بانوان مربی ورزشکار در استان لرستان عنوان کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص توجه به ورزش و سلامتی بانوان ضرورت دارد به منظور افزایش انگیزه مربیان ورزشی امنیت شغلی آنها با اعمال بیمه مناسب بانوان ورزشکاران فراهم شود.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بروجرد با بیان اینکه بانوان خبرنگار لرستانی از امنیت شغلی مناسبی در راستای فعالیت‌های خود بهره مند نیستند، افزود: شرایط حضور بانوان خبرنگار استان در عرصه‌های مختلف اطلاع‌رسانی باید به گونه‌ای باشد که کمترین آسیب را متوجه فعالیت آنها کند از این رو لازم است نسبت به تأمین امنیت شغلی و بیمه خبرنگاری برای این دسته از بانوان فعال توسط مسئولان استانی مرتبط اقدام شود.

    وی با اشاره به روند مشکل دریافت تسهیلات بانکی ویژه بانوان فرهیخته و سرپرست خانوار خواستار تسریع در این روند شده و بیان کرد: هم اکنون بسیاری از بانوانی که سرپرست خانوار هستند و یا از بانوان نخبه و فرهیخته استان محسوب می‌شوند در دریافت تسهیلات کمکی که به آنها تعلق می‌گیرد با مشکلاتی نظیر ارائه و معرفی ضامن معتبر از سوی بانک‌های عامل مواجه هستند که اخذ تسهیلات کمکی برای آنها را با دشواری میسر کرده است.

    وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص حضور بیشتر بانوان فرهیخته در جامعه خاطرنشان کرد: بانوان فرهیخته با فعالیت مستمر و مفید خود در جامعه علاوه بر توانمندی که در تحکیم خانه و خانواده دارند می‌توانند با شناخت از شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دینی جامعه آثار اقدامات خود را در راستای رفع معضلات بانوان و پیشبرد اهداف جامعه به کار بندند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بروجرد خواستار حمایت از حضور و مشارکت فعال بانوان فرهیخته در جایگاه‌های مدیریتی ارشد استان شد و افزود: باید زمینه حضور بانوان فرهیخته در استان لرستان به گونه‌ای فراهم شود که آنها با مسئولیت پذیری بالایی که از خود نشان داده‌اند بتوانند دوشادوش مردان در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کنند.

    وی بیان کرد: حمایت از زنان خانه‌دار و بیمه کردن آنها، معرفی و حمایت از بانوان طراح لرستانی که می‌توانند طرح‌های سنتی این استان را با حفظ هویت اسلامی و قومیتی به روز کرده و در دسترس دیگران قرار دهند و برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان لرستان و ارئه و فروش صنایع دستی آنها راهکاری مناسب در راستای حمایت از بانوان است.

    شمسه با اشاره به عدم نظارت صحیح بر کارگاه‌هایی که زنان کارگر در آنها مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: برخی از این بانوان بیش از 12 ساعت در طول روز را با کمترین دستمزد مشغول فعالیت هستند که ضرورت دارد علاوه بر نظارت بر میزان ساعت کاری آنها نسبت به رعایت موازین بهداشتی در این کارگاه‌ها برای بانوان اقداماتی انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت