نگارخانه ترانه باران برگزار می کند

۱۲۰ اثر از هنر تاریخی ایران در قالب تذهیب، مینیاتور، گل و مرغ

عصر نمایشگاه- ۱۲۰ اثر با هدف فقط پایه‌های هنر کشور درنگارخانه ترانه باران در قالب نگارگری به نمایش گذاشته شده است.

۱۲۰ اثر از هنر تاریخی ایران در قالب تذهیب، مینیاتور، گل و مرغ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، نگارگری هنری است که ریشه در تاریخ هنر ایران دارد و به گونه‌ای یادآور سنتی ناب برای مردم کشورمان است.

    اعظم عیسی زاده و مریم خرمی دو هنرمندی‌اند که با آثار خود در این زمینه با عنوان میم الف به نگارخانه ترانه باران آمده‌اند.

    اعظم عیسی زاده در خصوص آثار موجود در این گالری گفت: 120 اثر در قالب نگارگری در این نمایشگاه وجود دارد که شامل آثاری از مینیاتور، گل و مرغ، تذهیب و نقاشی هستند.

    وی در خصوص جایگاه این هنر بین رشته‌های دیگر هنری اظهار کرد: اگر امروزه بخواهیم عموم را در نظر بگیریم، غالبا نمی‌دانند که نگارگری چیست و شاید تنها چیزی که از این هنر می‌دانند و می‌شناسند کارهای استاد فرشچیان است که با نگارگری تاریخ ایران متفاوت است و باید تبلیغات بیشتری دراین حوزه صورت گیرد.

    عیسی زاده با اشاره به راهکارهایی که در این نمایشگاه برای جذب بیشتر مخاطب صورت گرفته، تصریح کرد: در این مجموعه بر تبلیغات از طریق رسانه‌های گوناگون، تلاش شده تا با انتخاب‌های متفاوت همه سلیقه‌ها را پوشش دهیم و تقاوت بین کارهای مختلف را در نگارگری برسانیم چرا که مردم فکر می‌کنند همه آثار موجود در این عرصه یک شکل هستند در صورتی که هر حوزه آن تفاوت‌هایی دارد. به عنوان مثال نگاه اجتماعی را می‌شود در فضاهای کاری که خانواده های قدیمی چون قاجار و ... را نشان می‌دهند، دید و یا تاریخ هنر را در برخی دیگر می‌توان مشاهده کرد.

    این نقاش در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی ما در این جا سعی مان بر این بوده که پایه‌های هنرمان را حفظ کنیم و این کار را با هر نمادی که مربوط به تاریخ سنتی‌مان است انجام داده‌ایم، نمادها و روشهایی مثال نوع رنگ گذاری، سبک کاری و ... چرا که در این عرصه تنها قلم به دست گرفتن ملاک نیست، بلکه نکات دیگری که اصالت اثر را می‌رسانند و به آنها اشاره شد نیز اهمیت دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت