شهردار تهران خبر داد

برپایی بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- شهردار تهران گفت: بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (اردیبهشت سال آینده) براساس توافق با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در مجموعه شهر آفتاب برپا می شود.

برپایی بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در آیین افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان در سالن همایش های برج میلاد افزود: مجموعه شهر آفتاب که ساخت آن از شش سال پیش آغاز شده، با اولویت برگزاری رویدادهای فرهنگی به ویژه نمایشگاه کتاب احداث شده است.
    'پروژه مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با 138 هکتار وسعت در جنوب تهران (مجاورت مرقد مطهر امام راحل) درحال احداث است و فاز اول آن اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.'
    وی اظهار کرد: درهمین ارتباط مجموعه فرهنگی باغ کتاب با فضایی بیش از 60 هزار مترمربع و قرار گرفتن در بهترین نقطه و بکارگیری بهترین سازه هها نیز در ابتدای سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
    شهردار تهران با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح این مجموعه در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی کشور موثر باشد ، افزود: طراحی باغ کتاب به گونه ای است که برای انجام فعالیت های مربوط به کتاب و کتابخوانی مناسب باشد.
    شهردار تهران ادامه داد: بیش از 360 کتابخانه عمومی و 70 کتابخانه شبانه روزی در شهر تهران وجود دارد که این مجموعه ها با هدف تغییر رویکرد در حوزه مصرف احداث و راه اندازی شده اند.
    وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی اولویت نخست شهرداری و مدیریت شهری پایتخت است خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره یاد یار مهربان نیز از جمله اقدامات شهرداری در همین راستاست.
    قالیباف گفت: شهرداری تهران در طول دوره های گذشته جشنواره یاد یار مهربان نزدیک به هفت میلیون جلد کتاب را به مجموعه آموزش و پرورش شهر تهران اهدا کرده است.
    وی عنوان کرد: سه سال گذشته طرحی از سوی آموزش و پرورش شهر تهران به شهرداری واگذار شد که بر اساس این طرح در داخل کلاس های پایه اول کتابخانه راه اندازی شد.
    وی با بیان اینکه متاسفانه تزریق کتاب به مدارس و ایجاد کتابخانه در داخل کلاس ها نتیجه مطلوب به دنبال نداشت تصریح کرد: به همین دلیل امسال در برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره یاد یار مهربان رویکرد جدیدی اتخاذ شده است.
    قالیباف با تاکید بر اینکه اساس کار جشنواره یاد یار مهربان بردوش معلمان است افزود: بعد از پایان جشنواره ارزیابی و آسیب شناسی طرح به منظور انجام اصلاحات به سرعت انجام می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت