گشایش نمایشگاه قرآنی «مشق عشق» در فرهنگسرای آفتاب

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی با عنوان «مشق عشق» مشتمل بر ۲۰ تابلوی عکس از پدیده های طبیعی و ابنیه و معماری ایرانی که همگی آنها دربردارنده مفاهیم و مضامین قرآنی هستند در فرهنگسرای آفتاب برپا شده است.

گشایش نمایشگاه قرآنی «مشق عشق» در فرهنگسرای آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایکنا، روح‌الله هاشمی با اعلام این خبر گفت: در نمایشگاه «مشق عشق» که از روز گذشته در فرهنگسرای آفتاب افتتاح شده، 20 قطعه عکس از آثاری که حاصل تلاش فردی سه‌ ساله بوده در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

    وی گفت: در آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه که به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی از میان 150 قطعه عکسی که در اختیار داشتم، آنها را برگزیده‌ام، کاری ابتکاری صورت گرفته، به این شکل که تمامی این قطعات عکس، تجلی مضامین قرآنی هستند که مصداق قرآنی آن در کلام‌الله مجید موجود است.

    هاشمی تصریح کرد: برای توضیح بیشتر در مورد آثار عکس به نمایش درآمده در این نمایشگاه باید بگویم که با استفاده از دوربین عکاسی و در محدوده زمانی که به آن اشاره شد، با توجه به آیاتی از قرآن و اشاراتی که در آن پیرامون بسیاری از پدیده‌های دنیا بیان شده، شروع به ثبت عکس‌هایی کردم که این آثار در دو بخش قابل تفکیک است.

    این هنرمند عکاس ادامه داد: در بخش نخست، مخاطبان این نمایشگاه با عکس‌هایی از طبیعت و اعجاز آفرینش مواجه خواهند شد که آیه قرآنی مربوط به هر کدام از سوژه‌های عکاسی شده نیز مقابل آن ذکر شده است.

    وی افزود: در بخش دوم به دنبال ثبت اسماء الهی و اذکار قرآنی و دینی به ویژه در دل هنر معماری ایرانی بودم که در قالب کتیبه‌های مساجد، بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها همواره قابل مشاهده هستند و در این مورد نیز آثاری که در آنها به آیه‌ای شریفه از قرآن اشاره شده، اصل آیه به شکل تلفیقی در کنار عکس مورد توجه قرار گرفته است.

    هاشمی تأکید کرد: از نکات جالب توجه در ارائه این آثار، تلفیق عکس با حاشیه‌ای تزئینی از هنر تذهیب که سابقه چند صد ساله در تزئین صفحات قرآن دارد، به علاوه آیه و یا ذکر مذهبی مربوطه است که همگی آنها در تابلوهایی قاب شده در ابعاد 80 در 100 سانتیمتر در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

    وی در پایان گفت: امیدوارم با در اختیار گرفتن فضای بیشتری در آینده، تمام 150 تابلوی عکسی که با همین ویژگی آنها را آماده نمایش کرده‌ام، در معرض دید مخاطبان علاقه‌مند قرار دهم.

    یادآور می‌شود، نمایشگاه عکس «مشق عشق» تا 18 شهریور در فرهنگسرای آفتاب به نشانی خیابان دولت (شهید کلاهدوز)، نرسیده به خیابان شریعتی، کوچه امامزاده اسماعیل، پلاک 16 دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت