توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

حقوق هنرمندان حاضر در نمایشگاه گرجستان پیگیری می‌شود

عصر نمایشگاه- سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احقاق حقوق هنرمندانی را که برای شرکت در نمایشگاه گرجستان به این کشور رفته بودند، پیگیری می‌کند و بخش خصوصی برگزارکننده برنامه باید پاسخگوی اتفاقات پیش‌آمده باشد.

حقوق هنرمندان حاضر در نمایشگاه گرجستان پیگیری می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، صنایع دستی و گردشگری، عده‌ای از هنرمندان که برای شرکت در نمایشگاه صنایع دستی به کشور گرجستان سفر کرده بودند، به‌دلیل بروز مشکلاتی، از حضور در نمایشگاه منصرف شدند و خواستار پرداخت خسارت از سوی شرکت برگزارکننده شدند.

    هنرمندانی که با پرداخت هزینه و به امید شرکت در یک نمایشگاه صنایع دستی، سفری ایمن و اسکان یافتن در هتلی مناسب، راهی کشور گرجستان شدند، با بدعهدی برگزارکننده این نمایشگاه و به‌دلیل ناامنی و مشکلاتی که در مرز کشور ترکیه برای ترخیص بار آن‌ها به‌وجود آمد،  از حضور در این رخداد فرهنگی جا ماندند.

    این هنرمندان که قرار بود 26 مردادماه بارهای خود را تحویل بگیرند با چهار روز تأخیر، 30 مردادماه موفق به دریافت بارهای خود شدند و با توجه به این‌که زمان برگزاری نمایشگاه از 28 مردادماه تا 2 شهریور بود، از حضور در این نمایشگاه منصرف شدند و به کشور بازگشتند.

    هنرمندان صنایع دستی که در بازگشت از کشور گرجستان برای گرفتن بار خود به استان اردبیل رفتند، با توجه به ازدحام کامیون‌های باربری در مرز ترکیه، باز هم برای دریافت کالاهای‌شان دچار مشکل شدند و سرانجام امروز (هفتم شهریورماه) با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، بارهای خود را تحویل می‌گیرند.

    پویا محمودیان - مدیرکل دفتر صادرات معاونت صنایع دستی کشور - با اظهار تأسف از این اتفاق، گفت: ما هم در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری از این اتفاق متأسف هستیم و  هم در ستاد و هم در استان اردبیل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی وارد این جریان شدیم. با توجه به مسایل پیش‌آمده، تصمیم بر این شد که همه هنرمندان صنایع دستی عازم این سفر به کشور بازگردانده شوند تا دچار مشکلات بیشتر نشوند و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته  با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل این هنرمندان به ایران بازگردانده شدند وحمایت‌های لازم از آن‌ها صورت خواهد گرفت.

    او با بیان این‌که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته و تا ساعاتی دیگر، تمام بارها به هنرمندان صنایع دستی تحویل داده خواهد شد، افزود: اداره کل حقوقی سازمان نیز در کنار هنرمندان خواهد بود و به موضوع ورود پیدا می‌کند تا بتواند حق و حقوق آن‌ها را بگیرد.

    محمودیان اظهار کرد: آنچه در این سازمان انجام می‌شود، مانند برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی همه به‌خاطر رونق کسب و کار توسعه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی است. اگر اتفاقی در این حوزه رخ داده، از سوی مجری طرح و بخش خصوصی بوده است که البته این موضوع از سوی سازمان میراث فرهنگی به‌طور حتم دنبال خواهد شد.

    وی در ادامه، گفت: اتفاقی که افتاده از سوی مجری طرح بوده و ما در سازمان دخل و تصرفی در این موضوع نداریم؛ اما این به آن معنا نیست که هنرمندان را رها کنیم، بلکه موضوع را با شدت و قوت پیگیری خواهیم کرد.

    مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی اظهار کرد: در این‌باره عمدی  در کار نبوده و سازمان میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل به‌طور جدی موضوع را بررسی کرده‌اند.

    او با بیان این‌که بیشترین مشکل در مرز ترکیه متوجه این هنرمندان بود، ادامه داد: بخش خصوصی و مجری طرح باید در این زمینه پاسخگو باشد.

    محمودیان اضافه کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا آخرین لحظه که هنرمندان بتوانند حق و حقوق خود را بگیرند، در کنارشان خواهد ماند و از آن‌ها حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت