جشنواره سراسری هنرهای تجسمی جوان در سنندج برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری بیست و سومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی جوان با حضور هنرمندان سراسر کشور از ١٤ شهریور سال جاری در سنندج خبر داد.

جشنواره سراسری هنرهای تجسمی جوان در سنندج برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام رحیم جعفری در جمع رسانه های خبری استان در سنندج گفت: ٢ هزار و ٧٦٣ اثر توسط ٧١٩ نفر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد نیز آثار ٧٣ نفر انتخاب شدند.

    او گفت: این جشنواره شامل بخش های طراحی، پوستر، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور و خوشنویسی است.

    او با اشاره به اینکه در این جشنواره 200 هنرمند، 50 استاد درجه یک و درجه ٢ کشور به عنوان داور و اساتید حضور دارند، تعداد داوران جشنواره تجسمی را ٢٧ نفر ذکر کرد که از این تعداد چهار نفر از داوران( هادی ضیاء الدینی، حمیدرضا زری، فاتح عزت پور و سامان صولی) کردستانی هستند.

    او گفت: در این جشنواره از داوران شخصیت های بزرگ تجسمی استان مانند احمد خلیلی و هادی ضیاالدینی تجلیل خواهد شد.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این جشنواره حضور پیدا کند که هماهنگی های اولیه صورت گرفته و قرار است که طی روزهای آینده این سفر نهایی شود.

    او با اشاره به اینکه شهریور واوایل مهر امسال چندین رویداد فرهنگی در استان برگزار می شود، جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره تئاتر کردی سقز، نمایشگاه بزرگ کتاب در سنندج، جشنواره لیلاخ و هفته فرهنگی استان کردستان در منطقه آزاد انزلی را از جمله این رویدادها عنوان کرد.

    حجت الاسلام رحیم جعفری با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 270 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده است ،گفت: این آثار در بخش های آزاد، آئینی سنتی و بخش پژوهشی است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه رویکرد ما در سال جاری توجه به کیفیت جشنواره است، گفت: در این راستا کیفیت جشنواره بر کمیت و تعداد آثار انتخابی ارجحیت دارد.

    او همچنین از برگزاری رویداد فرهنگی بزرگ نمایشگاه کتاب در چهارم و پنجم مهر تا ١٢ مهر در استان کردستان خبر داد.

    او از ثبت موسیقی لیلاخ خبر داد و گفت: جشنواره لیلاخ نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی استان است که با رویکرد موسیقی فولکلور در روزهای دهم و یازدهم شهریور در استان برگزار خواهد شد.

    او اظهارکرد: استان کردستان یک استان فرهنگی است و در تمام شهرستان ها و مناطق مختلف استان متناسب با منطقه برنامه فرهنگی اجراء می شود.

    او یادآورشد: از 20 تا ٢٦ شهریور سال جاری نیز در بندرانزلی هفته فرهنگی کردستان برگزار خواهد شد.

    او اظهارکرد: در حوزه فرهنگی- اجتماعی در سال های ٩٥ و ٩٦ اقدامات مهمی در استان انجام می شود.

    او توسعه مراکز فرهنگی، مجتمع های فرهنگی، سینما، کتابخانه و احداث سالن اجتماعات را رویکرد برنامه پنجم دانست و گفت: حمایت از پروژه های بالای ٦۰ درصد و اتمام و تکمیل آن در چند سال اخیر اولویت مهم دولت بوده است.

    او به موفقیت های دولت در زمینه فضاسازی فرهنگی اشاره کرد و افزود: توجه به اصحاب فرهنگ و هنر با رفع نگرانی ها بخش موفق این چند ساله دولت بوده است.

    جعفری اعطای کمک ١٥۰ میلیون تومانی به انجمن سینما جوان جهت خرید تجهیزات سینما را از دیگر اقدامات مثبت دیگر دولت در حوزه فرهنگی برشمرد.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان از همکاری و تعامل رسانه های جمعی در این استان تقدیر کرد و یادآور شد: ایام هفته دولت فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای دولت به شمار می رود که در این راستا خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

    او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت در پسابرجام در بخش فضاسازی  اقدامات خوب و ارزنده ای انجام داده و اعتمادسازی زیادی به بخش هنری و فرهنگی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت