نمایشگاه لباس براساس نقوش و طرح‌های ایران باستان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تخصصی طراحی لباس مهسا فلسفی با هدف استفاده کاربردی از نقوش و طرح های ایران باستان از ١۰ شهریور ماه در آموزشگاه موسیقی شیرازی دایر می شود.

نمایشگاه لباس براساس نقوش و طرح‌های ایران باستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از هنر آنلاین، این هنرمند درباره این نمایشگاه می گوید: نمایشگاه طراحی لباس (ماسیفا) با در نظر گرفتن پیشینه ناب لباس های دوره صفویه و قاجاریه و اتفاقی که در آن دوره شکل گرفت -و پارچه ها با نقوش ایرانی همراه شد و استفاده از طرح ها و نقوش باستانی ایران ترکیبی کاربردی و خلاقانه ایجاد کرد- راه اندازی می شود.

    مهسا فلسفی اضافه می کند: همچنین با هدف تغییر در حافظه بصری مخاطب و فضای پوششی و فرهنگی بانوان ایرانی با امید اینکه این پژوهش مورد قبول اساتید و فرهیختگان این عرصه قرار گیرد تصمیم به راه اندازی این نمایشگاه گرفتم.

    وی اضافه می کند: در این نمایشگاه ٢٣ نمونه مانتو و همچنین ٤ نمونه از ١٥ لباس عروس تهیه شده عرضه و در این نمایشگاه که برای اولین بار در شیراز اتفاق می افتد؛ لباس ها هم در بخش بانوان و هم آقایان تهیه شده است.

    این هنرمند که طراحی و نقاشی این لباس ها را خود بر عهده داشته ، تصریح می کند:این نمایشگاه به صورت افتخاری در آموزشگاه موسیقی شیرازی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز برگزار می شود.

    فلسفی در ادامه توضیحات خود درباره سرمنشا شکل گیری تحول در نقوش پارچه ها عنوان می کند:برای شناسایی پیشینه سبک نقاشی نیمه نخست عصر قاجار در نقاشی مکتب اصفهانی می توان جستجو کرد چرا که از این دوره جریانی در نقاشی ایرانی شکل می گیرد که به "فرنگی سازی" منسوب می شود و هنرمندان نقاشی را به تضاد میان سنت گرایی و نوگرایی در آثار هنری روبرو می کند.

    وی می افزاید:در این عصر و برای نخستین بار در تاریخ هنر نقاشی ایرانی هنرمند نقاش با موارد مصالحی روبرو می شود که هیچ گاه پیش از این تجربه ای در بکارگیری آنها نداشت. این سهم از یک سو و تغییر رویکرد آثار سویی دیگر از مسایل مهمی بودند که نقاشی ایران را تحت الشعاع قرار دادند.

    فلسفی که متولد شیراز است کارشناس نقاشی و طراحی لباس دارد و کسب مقام اول در دومین جشنواره زنان هنرمند فارس ، مقام اول نخستین جشنواره بزرگ فرهنگی هنری آفتاب منظقه جنوب کشور ، مقام اول اولین مسابقه کشوری گفتگوی تمدن ها ،مقام اول کشوری کنگره برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری پرسش مهر ، مقام اول جشنواره تخصصی حریر سبز(طراحی و نقاشی لباس) از جمله افتخار آفرینی های اوست.

    وی همچنین شرکت در دوسالانه گرافیک دانشجویی، شرکت در نمایشگاه عکس از مساجد ایتالیا ، شرکت در مسابقات فرهنگی هنری رشته گواش و راهیابی به مرحله استانی در یادواره امام خمینی و کسب مقام دوم ، شرکت در دومین و چهارمین نمایشگاه نقش سعدی و کسب مقام ممتاز و شرکت در سومین نمایشگاه نقش حافظ کسب مقام برتر را در کارنامه هنری خود دارد.

    همچنین شرکت در نمایشگاه افدستا ، برگزاری نمایشگاه طراحی لباس و چرم در سال ١٣٨٣ و ١٣٨٤، برگزاری نمایشگاه طراحی لباس با برند “زُروان” در گالری مهرجوان در سال ١٣٨٥،برگزاری نمایشگاه طراحی لباس با همکاری کتاب فروشی ایرانیان در سال ١٣٩٢، شرکت در نمایشگاه و سمینار تخصصی گرافیک و تبلیغات در هتل المپیک تهران در سال ١٣٨٧، کارشناس آتلیه هنری افدستا در سال ١٣٨٨ تا 90، شرکت در نمایشگاه هنری افدستا در بخش نقاشی،مجسمه سازی و عکاسی در سال ١٣٨٨ از جمله سوابق هنری او به شمار می آید.

    فلسفی هم اکنون مدیر و صاحب سبک برند “ماسیفا” است و دارنده گواهینامه کلاسهای تخصصی گرافیک تلویزیونی (شرکت سروش) نیز است.

    افتتاحیه این نمایشگاه چهارشنبه 10 شهریور ماه ساعت ١٨ برگزار می شود و علاقمندان می توانند از ساعت ٩ الی ٢١ در روزهای 10 تا ١٢ شهریور به آموزرشگاه موسیقی شیرازی واقع در تاچارا روبروی شب شیرینی نبش کوچه ١٧ مراجعه کنند، این نمایشگاه همراه با اجرای موسیقی زنده برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت