رایزن بازرگانی ایران در باکو؛

برگزاری نمایشگاه صنایع ایران در باکو

جمهوری آذربایجان به شریک اصلی صادراتی ایران شد

عصر نمایشگاه- رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرد: جمهوری آذربایجان که دوازدهمین کشور دریافت کننده محصول های صادراتی ایران به شمار می رود، به شریک اصلی صادراتی ایران تبدیل شده است.

برگزاری نمایشگاه صنایع ایران در باکو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم نقی زاده افزود: درحالی صادرات کالا و خدمات ایرانی به آذربایجان روند افزایشی دارد که با توجه به بحران اقتصادی و کاهش قیمت نفت، واردات این کشور کاهش چشم گیری داشته است.
    نقی زاده ادامه داد: ایران در چهار ماهه نخست امسال 178 میلیون دلار صادرات به آذربایجان داشت در حالی که پارسال 232 میلیون دلار صادرات به ثبت رسیده بود.
    رایزن بازرگانی ایران گفت: در مقابل واردات از جمهوری آذربایجان نیز افزایش یافته است و در مقابل حجم انبوه کالاهای صادراتی ایران، این کشور پارسال 15 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد در حالی که همین رقم در سه ماهه نخست امسال ثبت شد.
    وی با بیان این که رقبای اصلی صادراتی ایران به این کشور ترکیه و روسیه هستند، عنوان کرد: آذربایجان بیش از 9.7 میلیون نفر جمعیت دارد و در طی سال 2015، 10.5 میلیارد دلار واردات از کشورهای مختلف جهان داشته است که نشان می دهد ایران فرصت های بی شماری برای گرفتن بازار این کشور دارد.
    نقی زاده با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با این نگاه امسال نیز همزمان با فصل برگزاری نمایشگاه در باکو، دومین نمایشگاه اختصاصی ایران پروژه را در این کشور برپا خواهد کرد یادآورشد: نمایشگاه مذکوردر بخش های نفت و گاز و ساختمان و همکاری های صنعتی هدفگذاری شده است.
    وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه ایران همزمان با نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و بهداشت باکو، 29 تا 31 شهریور در این کشور برگزار می شود و فرصت طلایی برای صادرکنندگان خدمات پزشکی، درمانی و تجهیزات پزشکی کشورمان است تا جای پای خود را در این کشور محکم تر کنند.
    رایزن بازرگانی ایران در آذربایجان ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد افتتاح کارخانه داروسازی ایران دراین کشور باشیم که مراحل پایانی خود را می گذراند.
    وی درباره دلیل های افزایش سهم صادرات کالاها و خدمات ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت: سفر رییس جمهوری کشورمان به آذربایجان و دیدار و گفت و گو میان رییسان جمهور دو کشور و همچنین پسابرجام زمینه گسترش روابط در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی را باز کرد و ما امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش های دولت هستیم.
    نقی زاده ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت نفت و افت شدید ارزش پول ملی، دولت آذربایجان نیز اصلاحات اقتصادی را در سال 2016 در دستور کار خود قرار داد به شکلی که در چهار محور اصلی تجارت، ترانزیت، توریسم و کشاورزی اقدام های زیادی انجام داده که هر یک از این محورها یک زمینه همکاری برای ایرانی ها است.
    رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عین حال عنوان کرد: آذربایجان به سمت تشویق صادرات و توسعه صنعت حرکت می کند و این دو هدف، کار را برای گسترش روابط اقتصادی با ایران بیش از هر زمانی سهل و آسان کرده است.
    وی گفت: بخش اعظم اقتصاد آذربایجان را صنعت تشکیل می دهد و با توجه به این که ایرانی ها پیشرفت های قابل توجهی در حوزه نفت و پتروشیمی داشته اند، زمینه های همکاری زیادی میان دو طرف در این بخش وجود دارد.
    رایزن بازرگانی ایران در باکو به بخش ساختمان نیز اشاره کرد و گفت: صنعت ساختمان 8.7 درصد اقتصاد و تولید ناخالص داخلی آذربایجان را در سال 2015 به خود اختصاص داده اما با توجه به بحران اقتصادی در این کشور، این بخش نیز با رکود مواجه شده است.
    وی افزود: ایرانی ها با این وجودمزیت های فراوانی دربخش ساختمان و مصالح ساختمانی دارند که در طول برگزاری نمایشگاه می توانند بازار خوبی برای خود در آذربایجان ایجاد کنند.
    نقی زاده از شرکت های ایرانی که موضوع نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در باکو ارتباطی با زمینه فعالیت آنان دارد، درخواست کرد بار دیگر بازار آذربایجان را مورد مطالعه قرار دهند و برای اطلاعات بیشتر با مراجعه به پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت یا تماس با رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در باکو، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
    به گفته وی، هر چقدر حضور ما در نمایشگاه های آذربایجان بیشتر باشد، به همان اندازه سهم بیشتری از بازار این کشور خواهیم داشت.
    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، دومین نمایشگاه ایران پروژه در آذربایجان 29 تا 31 شهریور با حضور فعالان اقتصادی ایران در حوزه های صنعت ساختمان، تجهیزات صنایع نفت و گاز، سازه های مهندسی، پروژه های فنی ـ مهندسی، توسعه شهری و ساخت وسازها، راه سازی، پل سازی، آسفالت، انتقال لوله های نفت و گاز، صنعت پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سنگ و شیشه و ... در اکسپو سنتر باکو برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت