معاون سازمان منطقه آزاد تشریح کرد

دستاوردهای داخلی و خارجی برگزاری نمایشگاه وجشنواره اقوام در قشم

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگى، اجتماعى و گردشگرى سازمان منطقه آزاد قشم دستاوردهای داخلی و خارجی برگزاری جشنواره اقوام را تشریح کرد.

دستاوردهای داخلی و خارجی برگزاری نمایشگاه وجشنواره اقوام در قشم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،مسعود کرباسچی درباره برگزاری جشنواره اقوام در این جزیره، گفت: سازمان منطقه آزاد در این جشنواره به دنبال اهدافى بود که خوشبختانه به آنها رسید.

    وی افزود: بخش‌هاى دولتى و خصوصى استان‌ها با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هاى قشم در بخش گردشگرى و جاذبه‎ها و صنایع دستى و فرهنگ این منطقه آشنا شدند. در کنار آن، مردم خونگرم و میهمان‌نواز قشم نیز در این جشنواره با گردشگرى سایر نقاط کشور آشنا شدند. به جرأت مى‌توانم بگویم در این مدت، یک تبادل فرهنگ بین مردم قشم با سایر اقوام کشور رد و بدل شد.

    کرباسچى اشاره‌اى به تفاهم‎نامه‌هاى صورت گرفته با چند استان داشت و گفت: با رایزنى‌هاى انجام شده موفق شدیم براى تبادل گردشگرى با استان‌هاى آذربایجان غربى، لرستان و  گلستان تفاهم‌نامه‌هایى منعقد کنیم.

    معاون فرهنگى تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شد تا ماه آینده خطوط هوایى قشم به خرم‌آباد، گرگان، تبریز و برعکس، به پروازهاى منطقه و توانمندى‌هاى آن اضافه شود.

    وى با اشاره به حضور میهمانان خارجى، گفت: شماری از مسئولان عمانى که در منطقه خصب بودند، در نمایشگاه شرکت کردند و تفاهم‌نامه‌اى که منجر به قرارداد شده بود، قطعى شد و بر این اساس در اواخر بهمن ماه سال جارى خط کشتیرانى منطقه آزاد قشم به بندر خصب راه‌اندازى خواهد شد.

    کرباسچى افزود: با راه‌اندازى خط کشتیرانى خصب به منطقه آزاد، مسیر گردشگران اروپایى نیز که در گذشته به کشورهاى حاشیه خلیج فارس سفر مى‌کردند، تغییر خواهد کرد و قشم دروازه‌اى براى عبور گردشگران اروپایى به سایر نقاط کشور و کشورهاى آسیاى میانه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت