در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی‌اُمین دروه نمایشگاه کتاب ؛

قدردانی از مدیران کمیته‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- مدیران کمیته‌های بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی‌اُمین دروه این نمایشگاه تجلیل و قدردانی شدند.

قدردانی از مدیران کمیته‌های بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان ، در ابتدای نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تلاش‌ها و فعالیت مدیران کمیته‌ها و تمامی دست‌اندرکاران بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکر کرد.

    وی با اشاره به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در دوره بیست و نهم، این تصمیم را نتیجه بررسی کارشناسانه و دقیق شورای سیاستگذاری نمایشگاه و موفقیت آن‌را حاصل تلاش‌ها و همراهی‌های مدیران و دست‌اندرکاران کمیته‌های گوناگون ارزیابی کرد.

    در ادامه این جلسه، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام رئیس و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ارائه گزارش از فعالیت کمیته‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه پرداخت.

    وی در این گزارش به 76 اُرگان، سازمان و نهاد به‌عنوان همکاری‌کننده در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعداد سه‌هزار و 200 ناشر داخلی در یک‌هزار و 660 غرفه به ارائه 150 هزار عنوان کتاب و 6 هزار ناشر خارجی در 130 غرفه به ارائه 160 هزار عنوان کتاب اقدام کردند.

    شهرام‌نیا مجموع فروش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را رقمی بالغ بر 110 میلیارد تومان اعلام کرد که 78 میلیارد آن از طریق دستگاه‌های کارتخوان و مابقی به‌صورت نقدی و تعهدی بوده است.

    مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه، از پاسداشت اصحاب اندیشه و نشر و ترغیب مردم به کتابخوانی، مشارکت دادن تشکل‌های صنفی و ناشران در فرآیند برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در معرض نمایش قرار دادن تازه‌های نشر به عنوان سه محور اصلی بییست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یاد کرد.

    وی همچنین درباره ویژگی‌های بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مواردی همچون واگذاری امور اجرایی به بخش غیردولتی، تلاش برای تقویت استانداردهای نمایشگاهی، تقویت بُعد بین‌المللی و توجه به دیپلماسی فرهنگی، توجه به توسعه عدالت فرهنگی، تقویت جنبه نمایشگاهی و ساماندهی یارانه‌ها اشاره کرد.

    شهرام‌نیا در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت کمیته‌ها و بخش‌های مختلف نمایشگاه، از مدیران و دست‌اندرکاران این کمیته قدردانی کرد.

    در ادامه جلسه، تعدادی از مدیران کمیته‌ها نظرات و دیدگاه‌های اجرایی خود درباره نمایشگاه را مطرح کردند و سپس نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت