هم‌زمان با دومین روز برگزاری بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی ؛

دستگاه پلاسمای اتمسفری برای منسوجات رونمایی می شود

عصر نمایشگاه- یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه پلاسمای اتمسفری با فناوری نانو شده است که امروز رونمایی خواهد شد.

دستگاه پلاسمای اتمسفری برای منسوجات رونمایی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از موج، دستگاه پلاسمای اتمسفری برای منسوجات با نام تجاری «PlasmaTex» در کشور توسط یک شرکت مهندسی تجهیزات پیشرفته طراحی و ساخته شده است.

    محققان این شرکت برای اولین بار و همزمان با شرکت‌های برتر حوزه نساجی در جهان، این دستگاه را ساخته اند. فناوری پلاسما در راستای بهبود کیفیت رنگ‌پذیری منسوجات و کاهش منابع انرژی و مواد شیمیایی، بعنوان فناوری دوستدار محیط زیست در جهان شناخته شده و گام موثری در افزایش بهره‌وری ماشین‌آلات و تولید در صنایع تکمیلی نساجی است.

    پلاسما به دلیل برخورداری از گونه‌های پرانرژی و در عین حال دمای پایین بسیار مناسب برای پردازش سطوح حساس به گرما بویژه انواع پارچه‌ است. در فرایند پردازش سطوح به این روش به واسطه تشکیل گروه‌های عاملی بر روی سطح و تغییر زبری سطح، درجه بالایی از فعال‌سازی حاصل می‌شود.

    دستگاه PlasmaTex، یک دستگاه پیشرفته جهت آب دوستی انواع پارچه ها برای افزایش بهره وری خطوط تولید شرکت های تولیدی حوزه نساجی است. این دستگاه می تواند در افزایش انرژی سطحی انواع منسوجات جهت کاهش مصرف آب و رنگ و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

    حذف پرزهای سطحی نخ‌ها، تسهیل در فرایند آهارزدایی، بهبود خاصیت ضد آب و ضد روغن شدن منسوجات، افزایش خواص آبدوستی به منظور بهبود رطوبت‌پذیری و رنگ‌پذیری و ایجاد پیوندهای اتصال‌دهنده، تمیزکردن سطح، زدودن ترکیبات آلی با کند و پاش پلاسمای، فعال کردن سطح؛ ایجاد رادیکال های آزاد یا افزودن عاملیت شیمیایی فعال بر روی سطح / اصلاح زبری سطح از جمله کاربردهای این دستگاه به شمار می روند.

    «قابلیت پردازش سطوح مختلف (پارچه، پلیمر، فیلم های فلزی و سرامیکی و غیره) تا ضخامت 3 میلی‌متر)»، «پردازش همزمان دو سطح فیلم‌ها»، «قابلیت تنظیم پهنای کاری مناسب با کاربرد (تا 2/2 متر)»، «تنظیم سرعت پردازش تا 30 متر بر دقیقه برای منسوجات و 100 متر بر دقیقه برای پلیمرها»، «قابلیت تزریق گاز به سامانه برای پردازش‌»، «سیستم مکش و تهویه برای خروج گازهای مضر از محیط به منظور تامین امنیت کاربر»، «افزایش انرژی سطح و آبدوستی»، «سرعت بالا در پردازش و عدم‌تخریب ساختار منسوجات و پلیمرها»، و «بدون نیاز به کارگر ماهر یا ابزار خاص با تمیز کاری ساده دستگاه» به عنوان ویژگی‌های رقابتی این دستگاه از سوی تولیدکننده آن بیان شده است.

    این دستگاه، هم‌زمان با دومین روز برگزاری بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی با حضور مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد توسعه فناوری نانو و رئیس انجمن نساجی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت