معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ؛

تاکید بر برگزاری نمایشگاه خودرو در سایت آفتاب

عصر نمایشگاه- معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ضمن رد برخی اظهارات رییس شورای شهر تهران، اظهار کرد: طبق مصوبات سنوات گذشته بر عدم برپایی نمایشگاه‌های بزرگ و سنگین از جمله خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌ها تاکید داریم.

تاکید بر برگزاری نمایشگاه خودرو در سایت آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از  ایسنا، محمدجواد قنبری در مورد اظهارات رییس شورای شهر تهران مبنی بر این‌که قرار است نمایشگاه بین‌المللی خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود، در حالی که شهر آفتاب به همین منظور و برای برپایی نمایشگاه‌ها خارج از سطح شهر ایجاد شده است، تصریح کرد: طبق سنوات سالیان گذشته تاکید داریم که نمایشگاه‌های بزرگ و سنگین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار نشود، چرا که با ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شویم.

    وی با اشاره به نمایشگاه شهر آفتاب خاطر نشان کرد: هزینه‌های مختلفی در ارتباط با ایجاد این نمایشگاه انجام شده است اما فضای مفید نمایشگاهی سایت آفتاب محدود است. منظور از فضای مفید نمایشگاهی فضایی است که نمایشگاه برگزار شده و دارای سالن نمایشگاهی است. حال باید بدانید که فضای نمایشگاهی محل دائمی نمایشگاه‌های تهران حدود 50 هزار مترمربع است که قابلیت غرفه‌سازی و جانمایی غرفه دارد.

    معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ادامه داد: اگر بخواهیم نمایشگاه‌های بزرگ را در سایت آفتاب برگزار کنیم، باید فضای نمایشگاهی آن را افزایش دهیم و بعد مبنای آن قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های در سطح کلان را داشته باشیم.

    قنبری با اشاره به این‌که اخیرا مسوولان نمایشگاه شهر آفتاب با مراجعه به سایت سازمان توسعه تجارت ایران مجوز کلی برپایی نمایشگاه‌ها دریافت کردند، خاطر نشان کرد: علاوه بر این مجوز کلی تقویم نمایشگاهی نمایشگاه شهر آفتاب نیز توسط آنها به سازمان توسعه تجارت ایران ارائه شده است و باید برای برپایی هر نمایشگاه نیز مجوزهای لازم را بگیرند و در مورد برپایی نمایشگاه‌ها با شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران نیز هماهنگی‌های لازم را انجام دهند تا با تلاقی نمایشگاه‌ها روبه‌رو نشویم.

    وی در پاسخ به این‌که مهدی چمران - رییس شورای شهر تهران - بیان کرده که رییس شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در نامه‌ای به صنوف اعلام کرده که اگر واحدی اقدام به برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب نماید از صنف مربوطه اخراج می‌شود، تصریح کرد: چنین چیزی صحت ندارد و از طرف ما به عنوان شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران چنین چیزی اعلام نشده است، تنها طی ابلاغیه‌ای توسط سازمان توسعه تجارت ایران بر عدم برپایی نمایشگاه‌های بدون مجوز تاکید شده است تا از برخی سودجویی‌ها جلوگیری شود.

    طبق اعلام رییس شورای شهر تهران با توجه به تفاهم‌نامه‌های قبلی میان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، ناجا و شهرداری تهران حق برگزاری نمایشگاه‌های پر ازدحام مانند نمایشگاه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران وجود ندارد و باید چنین نمایشگاه‌هایی در شهر آفتاب برگزار شود.

    رییس شورای شهر تهران بیان کرده بود در حالی برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب به منظور برپایی نمایشگاه‌ها خارج از تهران ساخته شده، اما به رغم تاکیدات موجود قرار است نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در خیابان سئول برگزار شود.

    جالب این‌که در اطلاعیه مربوط به برگزاری نمایشگاه خودرو زمان این نمایشگاه 25 تا 28 آبان‌ماه قید شده است و طبق گفته رییس شورای شهر در نامه‌ای که توسط رییس شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به اصناف ارائه شده، عنوان کردند اگر واحدی اقدام به برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب کنند از صنف مربوطه اخراج می‌شوند. این اظهارات چمران در حالی در جلسه شورای شهر تهران بیان شده که معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران این صحبت‌ها را خلاف واقع می‌داند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت