دبیر و عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی :

تبدیل شدن نمایشگاه الکامپ تبریز به تفرجگاه عصرگاهی مردم

عصر نمایشگاه- دبیر و عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای آذربایجان شرقی گفت: ظاهرا شعار "تبدیل شهر تبریز به شهر نمایشگاهی" عامدانه دچار چرخش ۱۸۰ درجه شده است.

تبدیل شدن نمایشگاه الکامپ تبریز به تفرجگاه عصرگاهی مردم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شعارسال، سید علی موسوی ، مشاور حوزه فناوری اطلاعات استانداری تهران اذعان داشت: معتقدیم برگزاری نمایشگاه الکامپ در این سطح و کیفیت به هیچ وجه در شأن فعالان حوزه فناوری اطلاعات استان نبود و احساس می شود در سالی که مزین به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام به عمل می باشد همتی سازمان یافته جهت تخریب فرصت های نمایشگاهی استان از جمله در حوزه فناوری اطلاعات در جریان است.

    دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان افزود: صراحتاً اعلام می کنیم رویکرد عدم تعامل شرکت نمایشگاه های استان مسبب اصلی بروز بخش عمده مشکلات مذکور است.

    وی بیان کرد: برای دفاع از حقوق فعالان حوزه فناوری اطلاعات، علی الخصوص در مورد فرصت های نمایشگاهی که از الزامات ضروری جهت معرفی دستاوردها و سیاست های کاری هر حوزه می باشد با مراجع دولتی و نهادهای متولی کشور مکاتبه خواهیم کرد. همچنین موسوی به عنوان عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از طرح این موضوع در این شورا در آینده نزدیک خبر داد.

    موسوی با بیان اینکه ظاهرا مشکلات صرفاً به حوزه فناوری اطلاعات ختم نمی شود و در صنف های دیگری اعم از خودرو نیز چنین مشکلاتی وجود دارد گفت: در شرایطی که اولین استارت آپ خودجوش به همت چند جوان فعال و حمایت اداره کل فناوری اطلاعات استان و سازمان نظام صنفی با چنان استقبالی مواجه می شود، برگزاری نمایشگاه الکامپ با چنین کیفیتی که تنها به تفرجگاه عصرگاهی مردم تبدیل شده است را هرگز نمی پسندیم.

    وی همچنین گفت: از مدیران شرکت سهامی نمایشگاهی تبریز می خواهیم آمار ادعایی خود در خصوص رشد کمی و کیفی نمایشگاهی تبریز ، علی الخصوص در حوزی فناوری اطلاعات را ارائه نمایند.

    عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشور افزود: به مدیران نمایشگاه تبریز توصیه می کنیم چنانچه تمایلی به انجام کار حرفه ای نداشته و یا به هر دلیلی تمایلی به تکرار نمایشگاه های پر شور سابق ندارند به جای برگزاری نمایشگاه های این چنین، اقدام به استفاده از فضای موجود جهت برگزاری گردهم آیی های خانوادگی و برنامه های جذاب نمایند، چرا که ظاهراً پرمخاطب ترین غرفه ها، فروشگاه های ارائه ذرت مکزیکی و ساندویچ و دوغ بوده است.

    وی همچنین به برگزاری نمایشگاه الکامپ در کنار نمایشگاه غیرمرتبط و عمومی همچون لوازم خانگی و ... انتقاد کرد، چرا که نمایشگاه تخصصی ویژه متخصصین و افراد فعال آن حوزه بوده و نباید در کنار سایر نمایشگاه ها که مخاطب عمومی دارد برگزار شود.

    وی افزود: اگر قرار است شرکت نمایشگاه در سالهای آینده نیز نمایشگاه را با همین کیفیت برگزار کند، پیشنهاد می کنیم برگزاری آن را به متولیان آن بسپارد در غیر این صورت همان بهتر که آن را برگزار نکند.

    موسوی با اشاره به حضور خود در سازمان نظام صنفی کشور افزود: بسیاری از نمایشگاه های الکامپ که در شهر های دیگر برگزار می شود از نظر امکانات نمایشگاهی در سطح ضعیف تری از تبریز هستند ولی از نظر کیفیت نمایشگاهی و نحوه برگزاری جایگاه به مراتب بهتری دارند .

    وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ کشور در ماه های آینده به فراخور حضور در شورای سیاست گذاری نمایشگاه الکامپ بیان کرد: امسال در مرحله پیش ثبت نام بالغ بر 20 هزار متر مربع درخواست ثبت نام وجود دارد. و این نشان دهنده آن است که از نظر اقتصادی و قدرت صنف در جایگاه مناسبی قرار دارد و نمی تواند عامل برگزاری ضعیف نمایشگاه در تبریز باشد.

    وی به این نکته اشاره کرد: هیچگونه اطلاع رسانی از طریق بنر، پوستر، اطلاع رسانی های جمعی، صداسیما و یا اطلاع رسانی های شهری برای برگزاری نمایشگاه الکامپ نشده است و بسیاری از افراد فعال در صنف حتی از زمان برگزاری نمایشگاه نیز مطلع نبودند چه برسد به اینکه بخواهند در آن شرکت و یا بازدید کنند. این در حالی است که مطابق توافقات انجام شده در الکامپ های گذشته تهران ، قبل و همزمان با برگزاری نمایشگاه برنامه هایی برای نصب بیلیورد در نقاط مختلف شهر تعیین شده است. چرا که معتقدیم حوزه IT نبض تپنده اقتصاد و تنها راه نجات اقتصاد کشور است و قادر است بسیاری از مشکلات را حل کند.

    عضو کمیته فناوری اطلاعات استان در ادامه افزود: در اصل هدف از اطلاع رسانی های این چنین این است که همزمان با برگزاری نمایشگاه بتوانیم جو IT را در شهر و منطقه جاری کنیم و طبیعتا ما نیز در تبریز خواستار اجرای این روند هستیم.

    وی افزود: بزرگترین دستاورد نمایشگاه جمع آوری یک سری اطلاعات از مخاطبین و بازدید کنندگان به تبع سلیقه و گرایش آنهاست که متاسفانه فعالیت نمایشگاه تبریز به این سمت نمی رود.

    عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در انتها افزود: احساس می کنم دستانی در پشت پرده عامدانه به فکر ضربه زدن به فرصت نمایشگاهی حوزه IT استان هستند و نمی خواهند فناوری اطلاعات جایگاه واقعی خود را پیدا کند. در حالیکه شرکت های بسیار قدرتمندی در استان وجود دارد، ولی با وجود این شرایط، تمایلی به ادامه فعالیت در استان نداشته و ترجیح می دهند بخش عمده ای از فعالیت خود را به پایتخت و سایر شهر ها منتقل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت