مدیرکل دفتر مجامع وزارت ارشاد خبر داد

بسته پیشنهادی آثار فاخر ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر مجامع وزارت ارشاد از معرفی بسته پیشنهادی کتب ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبرداد و گفت: در راستای طرح گرنت و حمایت از ترجمه آثار ایرانی، بسته‌ای از آثار فاخر ایرانی برای معرفی به ناشران خارجی مهیا می‌شود.

بسته پیشنهادی آثار فاخر ایرانی در نمایشگاه فرانکفورت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، علی فریدونی مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد پیرامون برنامه‌های دفتر و حمایت از گرنت اظهار داشت: نخستین دوره طرح حمایت تحت عنوان گرنت سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد.

    وی افزود: طرح حمایت از ترجمه و انتشارات کتاب ایرانی برای عرضه در بازار جهانی موضوعی است که تحت اصطلاح «گرنت» شناخته می شود.

    مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه گرنت در برخی کشورها در حال اجراست اضافه کرد: هدف اصلی ما در اجرای گرنت حمایت از آثار ایرانی و معرفی آثار فاخر در عرصه بین‌المللی است به نحوی که در مسئله ترجمه توازون برقرار شود.

    * گرنت برای حدود 56 اثر تائید شد

    به گفته این مقام مسئول ارشاد، باید آثار فاخر ایرانی که قابلیت عرضه در بازار جهانی را دارند در ویترین سایر کشورها هم دیده شوند از این رو حمایت‌هایی صورت می‌گیرد. در دور اول یعنی سال گذشته، با توجه به اینکه سال اول برگزاری بد اما انتظارات تا حدودی برآورده شد گرچه کافی نیست اما برای دور اول ارزیابی‌ها خوب است.

    فریدونی تاکید کرد: در دور اول که سال گذشته برگزار شد حدود 56 اثر حائز بالاترین امتیاز شد تا مورد حمایت قرار گیرد.

    فریدونی گرنت را وجهی حمایتی برشمرد و اظهار داشت: گرنت،‌ وجهی حمایتی است که از طریق یک کشور به ناشران خارجی برای ترجمه و انتشار کتاب‌ها تعلق می‌گیرد و امروزه در عمده کشورها از آن به منظور شیوه‌ای تشویقی استفاده می‌شود. برای نمونه در فرانسه نیمی از هزینه چاپ و انتشار کتاب به ناشر یا ناشران پرداخت می‌‌شود‌، تا ناشر ریسک بازگشت سرمایه را پذیرفته و به انتشار آثار فرانسه ترغیب شود.

    * بسته پیشنهادی آثار فاخر ایرانی برای نمایشگاه فرانکفورت

    مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به فضای مناسب برای معرفی نشر ایران و آثار فاخر متذکر شد: امسال سعی کردیم این طرح را بیشتر به ناشران داخلی و خارجی معرفی کنیم،چون تنها ناشران داخلی صرفا مدنظر نیستند و باید در عرصه بین‌المللی هم فعال باشییم از این رو بروشوری تهیه شد و اهداف و نحوه حمایت تشریح شد.

    وی ادامه داد:در این بروشور نمونه‌ای از طرح‌های حمایتی در دور اول مطرح ش، در این راسا حتی به ناشران نامه ارسال کردیم تا آثار فاخر منتشر خود که قابلیت‌های لازم را دارند، معرفی کنند و به دبیرخانه ارسال نمایند، تا ما بر اساس داوری‌ها آنها را برای سال جاری (95)در نمایشگاه‌های خارجی همانند فرانکفورت در قالب «پک پیشنهادی» معرفی کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که برای این دوره از نمایشگاه این پک دارای چه تعداد آثار است، بیان داشت: در حال مهیا کردن مراحل نهایی این بسته پیشنهادی هستیم، تا شاهد باشیم با معرفی آثار برجته ایرانی، کتاب‌های ایرانی در ویترین کشورهای خارجی حضوری پررنگ داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت