معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز خبر داد

نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرز در اوکراین برپا می شود

عصر نمایشگاه- معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی البرز در کشور اوکراین، گفت: این نمایشگاه در کیف پایتخت اوکراین به میزبانی استان البرز برپا می شود.

نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرز در اوکراین برپا می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ایرنا، عباداله کامکار در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان البرز که صبح سه شنبه در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، تاکنون 24 شرکت در زمینه های پلیمر، ماشین آلات کشاورزی، انرژی، صنایع غذایی و مواردی از این دست برای حضور در نمایشگاه به صورت قطعی اعلام آمادگی کرده اند.
    کامکار گفت: این نمایشگاه از 5 تا 8 آبان ماه سال جاری در اوکراین برپا می شود که استاندار البرز اولین سخنران آن خواهد بود، همچنین کنفرانس خبری در حاشیه نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
    وی افزود: این تصمیم پیرو جلساتی با حضور سفیر و هیات تجاری اوکراین با استاندار البرز از ابتدای شهریور اتخاذ شد.
    معاون استاندار با اشاره به اینکه راه اندازی کشت فراسرزمینی در دستور کار استان قرار گرفته است، اضافه کرد: اوکراین منابع آبی خوبی دارد، از این رو کشاورزان استان البرز می توانند با رویکرد کشت فراسرزمینی از این ظرفیت استفاده کنند.
    وی گفت: اکنون در کشور و به تبع آن استان البرز کمبود آب به خصوص برای کشاورزی به وضوح محسوس است، از این رو کشت و باغداری در اوکراین علاوه بر اینکه صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت، رونق خوبی نیز برای کشاورزی استان در بردارد.
    این مسئول با بیان اینکه تعامل با اوکراین تحول بزرگی در بحث صادرات ایجاد می کند، افزود: حذف تعرفه گمرک بین اوکراین و اتحادیه اروپا یکی از مواردی ویژه ای است که استان البرز می تواند به عنوان یک میانبر صادراتی برای تبادلات خود به اروپا از آن بهره برداری کند.
    وی عنوان کرد: امسال هیات های سرمایه گذاری البرز به چند کشوری که هیات های آنها قبلا به استان سفر داشتند اعزام می شوند از این رو برای اطلاع رسانی بیشتر از نتایج سفر و برآورد مناسب باید نسبت به تشکیل کارگروه پایش سفر اقدام شود.
    کامکار با اشاره به فرودگاه پیام گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که سوخت یارانه ای برای فرودگاه پیام اختصاص پیدا کند چراکه این مهم تاکنون مورد پیگیری بوده ولی جنبه عملی پیدا نکرده است.
    وی افزود: با توجه به اینکه وزیر معین استان البرز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزیر ارتباطات و فناوری است می توان از این امکان برای تعیین تکلیف و رونق فرودگاه طی جلساتی بهره برداری کرد.
    این مسئول اظهار کرد: در مهر ماه روز ملی صادرات برگزار می شود از این رو درصدد بررسی و معرفی صادرکنندگان برتر هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت