برگزاری نمایشگاه بزرگ صنعت و معدن، بزودی در اراک

عصر نمایشگاه- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در تلاش برای معرفی واحدهای صنعتی استان و فعال کردن بیشتر ظرفیت های تولیدی آنها هستیم.

برگزاری نمایشگاه بزرگ صنعت و معدن، بزودی در اراک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، محمدرضا حاجی پور در نشست خبری در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات یدکی و صنایع وابسته در اراک گفت: با توجه به افزایش مطالبات قطعه سازان استان از خودروسازان مکاتباتی در راستای تسریع در بازپرداخت این مطالبات با وزیر صنعت و معدن انجام شد.

    وی با بیان اینکه بویژه پس از پرداخت وام‌های 25 میلیونی به مشتریان ایران خودرو و سایپا از وزیر خواسته شد که پیگیری‌هایی در این خصوص انجام شود، افزود: با دستور وزیر و هماهنگی معاون وزیر مکاتبات خوبی در این خصوص با این دو شرکت انجام شد.

    حاجی پور افزود: اخیرا با پیگیری های انجام شده سایپا در این راستا اقدام کرده و عملکرد بهتری در این زمینه داشته است، هرچند هنوز هم یک بازه زمانی 3 تا 4 ماهه در این روند مشاهده میشود.

    وی افزود: با توجه به اینکه وزیر صنعت و معدن به سمت جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان منصوب شده، امید است سرعت بیشتری در پیگیری مطالبات صنایع استان صورت بگیرد.

    حاجی پور استان مرکزی را جزو 8 استان برتر کشور در حوزه قطعه سازی عنوان کرد و گفت: به همین سبب سعی می‌شود شرایطی برای معرفی واحدهای تولیدی فراهم شده و ظرفیت‌های واحدهای تولیدی استان معرفی شود.

    وی برقراری ارتباط قطعه سازان با شرکت های بزرگ خودروسازی را از مزایای حضور در نمایشگاه خودرو عنوان کرد و گفت: شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای حضور در این نمایشگاه دعوت شدند، ولی ایران خودرو در این نمایشگاه حاضر نشد.

    حاجی پور افزود: با توجه به توافقات سایپا با سیتروئن و با توجه به اینکه 30 درصد تولیدات خودروسازان باید با استفاده از تولیدات داخل انجام شود، می‌‌توان با برقراری ارتباط بین سایپا و قطعه سازان زمینه فعال شدن ظرفیت‌های خالی استان فراهم شود.

    وی افزود: در این راستا همچنین تقویم نمایشگاهی استان آماده شده و سعی شده نمایشگاه‌های متنوعی در حوزه صنعت در استان برگزار شود. براین اساس نمایشگاه صنعت و معدن در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

    وی بر لزوم بهبود شرایط کسب و کار تاکید کرد و گفت: با توجه به طرح های دولت برای رونق بخشی به تولید باید شرایطی را مهیا کنیم تا با تامین نقدینگی واحدهای تولیدی پایین دستی صنایع خودروسازی این واحدها را از رکود خارج کنیم.

    گفتنی است ،تقوی مدیر بازاریابی و فروش شرکت سایپا نیز در این جلسه در خصوص مطالبات قطعه سازان از سایپا گفت: طی 5 ماهه امسال رشد 30 درصدی تولید و در همین مدت رشد 170 درصدی فروش در سایپا محقق شده و این امر نشانگر افزایش فروش سایپا و افزایش خرید از قطعه سازان و افزایش سرعت پرداخت مطالبات قطعه سازان از این شرکت است.

    وی با بیان اینکه دو هدف معرفی کالا و ارتباط تنگاتنگ با مشتریان در هر نمایشگاهی از جمله این نمایشگاه دنبال می شود افزود: مدیرعامل سایپا بر تحقق سه هدف افزایش رضایتمندی مشتری، افزایش تیراژ تولید و مدیریت هزینه شرکت از طریق اصلاح ساختار مالی تاکید دارد، براین اساس با تمام قوا در حال فعالیت هستیم و با همین رویکردها در این نمایشگاه شرکت کردیم.

    تقوی از نمایش خودرو " سندرو استپ وی" که دیروز رونمایی شد در این نمایشگاه خبر داد و گفت: استان مرکزی از لحاظ فروش برای ما بسیار حائز اهمیت است.

    براساس این گزارش، ترحمی مجری برگزاری این نمایشگاه نیز با بیان اینکه ایدرو برگزاری دو نمایشگاه بزرگ در استان مرکزی را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها نمایشگاه حاضر و دیگری نمایشگاه صنعت و معدن است افزود: نمایشگاه صنعت و معدن دوم تا پنجم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراک برگزار خواهد شد.

    وی افزود: در نمایشگاه حاضر که با حضور 40 شرکت کننده در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع برگزار شد، زنجیره کاملی از طراحی، تولید، فروش، خدمات پس از فروش و قطعه سازی عرضه شده است.

    ترحمی گفت: علیرغم دعوت از ایران خودرو برای حضور در این نمایشگاه و علیرغم اینکه دفتر منطقه ای این شرکت قول حضور در این نمایشگاه را داده بود، اما در نمایشگاه شرکت نکردند، که البته دلیل این عدم حضور را باید از خودشان پرسید.

    به گزارش ایسنا، مهدی جهانمیرزایی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه 30 عنوان قرارداد برگزاری نمایشگاه در سال جاری قطعی شده است افزود: در این زمینه رشد 50 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

    وی نمایشگاه خودرو را یکی از پربازدیدترین نمایشگاه ها در ایران و سایر کشورها دانست و افزود: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از رشد کیفی بیشتری برخوردار است و امید است با حمایت اصحاب رسانه و مجموعه های فعال در صنعت نمایشگاهی سایت نمایشگاهی اراک و عناوین نمایشگاهی آن هر سال رشد کرده و در خور هویت صنعتی اراک باشند.

    جهانمیرزایی در خصوص عدم حضور ایران خودرو در این نمایشگاه گفت: برگزاری یک نمایشگاه یک فعل و انفعال اقتصادی است و در یک اقتصاد آزاد نمی توان کسی را وادار به حضور در یک نمایشگاه کرد.

    وی ابراز امیدواری کرد که با کمک رسانه هر روز بر حس اعتماد نسبت به سایت نمایشگاهی اراک جهت حضور شرکت کنندگان مختلف در اینگونه نمایشگاه ها افزوده شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت