نمایشگاه غدیر قرآن در دهه ولایت برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیر بنیاد فرهنگی امامت در تهران می گوید همزمان با دهه ولایت ،دهم ذی الحجه تا عید غدیر خم ، نمایشگاه غدیر قرآن با موضوع قرآن و اهل بیت(ع) برپا می شود.

نمایشگاه غدیر قرآن در دهه ولایت برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمدکاظم نوری گفت: مهمترین محور نمایشگاه غدیر قرآن در 14 تابلوی نفیس طراحی و نقاشی است که در دهه امامت و ولایت در شش استان برپا می شود.
    وی افزود: این نمایشگاه علاوه بر این که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری در برخی مساجد جامع و منتخب و همچنین فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می شود ، در استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و گلستان نیز برپا می شود.
    نوری درباره تابلوهای این نمایشگاه گفت: هشت پرده از این تابلوها برای اولین بار در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) رونمایی شد و در نمایشگاه غدیر قرآن تمام این تابلوها برای علاقه مندان به نمایش درمی آید.
    وی افزود: هر یک از این تابلوها معرفی کننده سیره ائمه معصومین(ع) و فعالیت های آنان برای تبلیغ کتاب الهی به تصویر درآمده است که به عنوان نمونه تابلوی مربوط به امام سجاد(ع) است و در این تابلو ضمن ارائه تصویری از دوران خفقان بعد از واقعه عاشورا که کسی جرات بیان مسائل دینی و تشیع را نداشت، سیدالساجدین(ع) با دعا و اشک به ترویج معارف قرآن می پردازند و هدایت مردم را به دست می گیرند.
    مدیر بنیاد فرهنگی امامت همچنین گفت: در هر نمایشگاه یک کارشناس به ارائه توضیحاتی درباره تصاویر می پردازد و در هر تابلو نیز منبعی معرفی شده تا علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر به منابع دینی مراجعه کنند.

    ** نمایش تابلوهای قرآنی در موکب های اربعین
    حجت الاسلام نوری با اشاره به فعالیت های شورای راهبری قرآنی اربعین برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: حسن محمدی دبیر این شورا با در اختیار گذاشتن تعدادی از موکب های مسیر کربلا موافقت کرده و قرار است این تابلوها در 25 موکب از موکب های مسیر نجف تا کربلا به نمایش درآید.
    وی با افزود: با توجه به حضور زائرانی از کشورهای دیگر در مراسم پیاده روی اربعین ترجمه مفاهیم این تابلوها به زبان های انگلیسی و عربی اضافه می شود تا زائران سایر کشورها نیز با مفاهیم بلند دینی و سیره ائمه معصومین آشنا شوند.

    ** برگزاری دوره های تخصصی امامت
    نوری با ارائه گزارشی از فعالیت های بنیاد فرهنگی امامت گفت: مرکز تخصصی امامت تهران امسال در مقطع کارشناسی ارشد دوره هایی را برای علاقه مندان به مباحث کلام به ویژه موضوع امامت برگزار می کند و تاکنون دانش پژوهانی از 25 حوزه علمیه و 15 دانشگاه در دوره های مختلف فراگیری معارف امامت و دفاع از حریم علمی مکتب اهل بیت(ع) آموزش دیده اند.
    وی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به دریافت مجوز مرکز تخصصی، این بنیاد برای جذب دانشجو در مقطع سطح سه یا کارشناسی ارشد اقدام خواهد کرد که مراحل جذب در زمستان آغاز می شود.
    بنیاد فرهنگی امامت از سال 1383 زیر نظر آیت الله سیدعلی میلانی در شهر مقدس قم آغاز به کار کرده که از فعالیت های این بنیاد می توان به برگزاری دوره­های عمومی و تخصصی برای علاقه مندان و طلاب حوزه های علمیه و برگزاری دوره­های روش تبلیغ، تدریس و مناظره با گرایش امامت اشاره کرد.
    این بنیاد ضمن ارائه خدمات مشاوره­ای به مؤسسات و کارشناسان، فعالیت هایی در زمینه استعدادسنجی و هدایت نخبگان به گرایش­های تحقیق، تدریس، تبلیغ و فعالیت­های اجرایی امامتی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت