نمایشگاه عکس سیما و منظر شهری در شیراز گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس جشنواره سیما و منظر شهری شامل عکس‌های ۱۹ مرکز دانشگاهی کشور که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس برگزار شده در شیراز گشایش یافت.

نمایشگاه عکس سیما و منظر شهری در شیراز گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس  عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در محل برگزاری سالن همایش‌های هتل بزرگ شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دانشگاه یکی از دانشگاه های مطرح استان در آموزش رشته‌های فنی و‌مهندسی از جمله معماری و شهرسازی به شمار می‌رود و در همین راستا نیز اقدام به برگزاری جشنواره عکاسی سیما و منظر شهری کردیم.

    محمدجامعی با بیان اینکه تعامل بین دانشگاه و مدیریت شهری یکی از ضرورت‌ها است، بیان کرد: از مجموع دوهزار و 700 اثردریافتی جشنواره سیما و منظر شهری، 950 عکس در بخش آزاد و یک‌هزار و 750 عکس نیز مربوط به بخش دانشجویی است.

    وی بیان کرد: پس از انجام داوری 30 عکس از بخش آزاد و 34 عکس نیز از بخش دانشجویی به مرحله نمایشگاهی راه یافته‌اند که از امروز آثار آنان برای بازدید عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده و تا عصر فردا شنبه 18 اسفندماه ادامه دارد.

    رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه آثار دریافتی از دانشگاه‌های مختلف کشور و استان فارس بوده است، گفت: در این جشنواره همچنین از برخی دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز آثار مختلف دریافت شد که در بخش مسابقه شرکت داده شدند.

    جامعی بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه همچنی 23 کارگاه تخصصی تحلیل عکس سیما و منظر شهری با  ویژه دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی، عکاسی، گردشگری و سایر رشته‌های مرتبط  با حضور اساتید دانشگاه برگزار می‌شود.

    وی به اهداف برگزاری جشنواره اشاره و از مهم‌ترین آن را تحقق آرمان شیراز شهر انسان‌محور، به تصویر کشیدن آرمان‌های شهری از جمله شهر گردشگرمدار، شهر فرهنگی، تعریف دیدگاهی جدید میان سیما و منظر شهری و گردشگری عنوان کرد.

    رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: نشانه‌های شهری، زوائد بصری، نور و رنگ در سیما و منظر شهری، سیما و منظر شهری در شب، گردشگری و فضای شهری، گردشگری در بافت تاریخی، گردشگری و معضلات سیما و منظر شهری از محورهای دیگر برگزاری جشنواره استانی عکس سیما و منظر شهری است.

    جامعی خاطرنشان کرد: در این جشنواره نقد سیما و منظر شهری با هدف ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مطالبه کیفیت و حساسیت نسبت به سیما و منظر شهری، ترویج نگاه کیفی در طرح‌های اجرایی، برنامه‌های ساماندهی و سیاست گذاری‌ در حوزه سیمای شهری در راستای حضور هر چه بیشتر گردشگران شهری دنبال شد.

    براساس این گزارش، مراسم اختتامیه جشنواره عکس سیما و منظر شهری که به همت دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار شده ساعت 20 روز 18 اسفند با حضور هنرمندان عکاس، مسئولان استانی و کشوری در سالن همایش‌های هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.

    علاقه‌مندان به منظور بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکاسی سیما و منظر شهری فردا شنبه 18 آذر از ساعت 15 تا 21  می‌توانند به سالن همایش‌های هتل بزرگ شیراز مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت