ریل اکسپو؛ رویدادی موفق که نباید از دست برود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی ۲۰۲۰ قرار است در تیر ماه ۱۳۹۹ برگزار شود.

ریل اکسپو؛ رویدادی موفق که نباید از دست برود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش،‌ خودکفایی در تولید ریل از جمله مهم‌ترین تحولات اقتصادی کشورمان به‌شمار می‌رود. ازاین‌رو همه‌ساله باهدف توسعه و تاکید هر چه بیشتر بر حمل‌ونقل ریلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران شاهد برپایی رویدادی با عنوان نمایشگاهی«ریل اکسپو» هستیم. در ادامه به بررسی رویدادهای نمایشگاهی ریل اکسپو در چند سال گذشته می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

    ریل اکسپو 2013
    نخستین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع ریلی از 17 تا20 اردیبهشت‌ 1392 در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار و در همین سال عنوان تجاری «ریل اکسپو» برای این نمایشگاه انتخاب شد.

    ریل اکسپو 2014
    دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته 29 اردیبهشت 1393 با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در سالن‌های 13، 15، و 25 و با حضور 110 شرکت خارجی و داخلی آغاز به‌کار کرد.
    دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی ایران، با حمایت و مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، انجمن صنایع ریلی، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، اتحادیه قطارهای شهری(مترو)، دانشکده مهندس راه‌آهن و پایگاه خبری تین برپا شد.

    در این دوره علاوه بر شرکت‌های داخلی، ده‌ها شرکت خارجی از دیگر کشور‌ها ازجمله آلمان، ترکیه، چین، اتریش، اسپانیا، مالزی، هند، ایتالیا و هنگ‌کنگ حضور یافتند.
    در حاشیه نخستین روز این نمایشگاه، توافقنامه همکاری میان دو شرکت مپنا فوله پارس و واگن پارس به امضا رسید. براساس این موافقتنامه، مقرر شد فوله پارس به نمایندگی از گروه مپنا، 200 دستگاه ترمز برای واگن‌های باری ساخت شرکت واگن پارس تولید کند.
    در این نمایشگاه بین‌المللی، انواع صنایع و خدمات گوناگون ریلی بخش مسافری درون‌شهری، برون‌شهری و بخش باری، انواع واگن‌ها، واگن‌های نیرومحرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن‌های اتوبوسی واگن‌های باری ارائه شد و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه‌ای حضور یافتند.
    در این رویداد بین‌المللی شرکت‌های معتبر قطعه‌ساز و تجهیزات مرتبط با صنایع ریلی ازجمله، واگن پارس و واگن‌سازی که در حوزه قطارهای شهری و مترو فعالیت دارند نیز حضور داشتند. این دوره از نمایشگاه پس از 4 روز برگزاری یکم خرداد 1393 به کار خود پایان داد.

    ریل اکسپو 2015
    سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با حضور تعداد زیادی از متخصصان، فعالان حوزه حمل‌ونقل ریلی 27 اردیبهشت 1394 آغاز به‌کار کرد. افزایش تعداد شرکت‌های خارجی و همچنین افزایش تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و افزایش 100درصدی فضای نمایشگاهی از ویژگی‌های برگزاری این نمایشگاه نسبت به دوره قبلی آن بود.
    در رویداد ریل اکسپو 2015، هیات‌های سرمایه‌گذاری، بازرگانی و تجاری کشورهای روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان و افغانستان با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، از سالن‌ها و غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند و با تولید‌کنندگان و صنعتگران حوزه ریلی و تجهیزات وابسته کشورمان وارد مذاکرات تجاری و سرمایه‌گذاری شدند.
    وزیران صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از سفیران و رایزنان اقتصادی سفارتخانه کشورهای خارجی در تهران از سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل‌ونقل ریلی ایران بازدید کردند.
    برگزاری همزمان سومین نمایشگاه صنایع ریلی با چهارمین همایش بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن و نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، فرصت مناسبی را برای معرفی و بازرگانی همه‌جانبه حمل‌ونقل ریلی ایجاد کرد که این موضوع ازجمله نقاط قوت برگزاری آن در این دوره بود.
    در بخش حضور شرکت‌ها نیز ازنظر تعداد، این نمایشگاه شاهد رشد حدود 80 درصدی بود، به‌گونه‌ای که از 70 شرکت در سال گذشته، در این دوره به بیش از 120 شرکت رسید.

    ریل اکسپو 2016
    چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته از 26 تا 29 اردیبهشت‌ 1395 با حضور وزیر راه و شهرسازی و در سالن‌های 8، 9، 10، 11، 12، 13، 14، 15، و 25 A، 25 B، 25C، 25 D، 25E، 25F نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
    در این نمایشگاه که بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی خاورمیانه به شمارمی‌رود، صدها شرکت بزرگ داخلی و خارجی، نوین‌ترین فناوری‌ها، تجهیزات، صنایع و خدمات حوزه صنعت حمل‌ونقل را به نمایش گذاشتند.
    در این رویداد نمایشگاهی انواع خدمات گوناگون ریلی بخش مسافری درون‌شهری، برون‌شهری و بخش باری، انواع واگن‌ها، واگن‌های نیرومحرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن‌های اتوبوسی، واگن‌های باری، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه‌ای به نمایش گذاشته شد.
    در ریل اکسپو 2016 علاوه بر شرکت‌های داخلی، ده‌ها شرکت خارجی از دیگر کشورها ازجمله ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، روسیه، فنلاند، انگلیس، قزاقستان و چک تولیدات و خدمات خود را ارائه کرده‌اند.
    در کنار شرکت‌های بزرگ داخلی، غول‌های صنعت ریلی جهان ازجمله زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، استادلرسوئیس، بمباردیر و بوخومر آلمان نیز در ریل‌‌ اکسپو 2016 حضور داشتند.

    ریل اکسپو 2017
    پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با عنوان ریل اکسپو 2017، 25 اردیبهشت با حضور وزیر راه و شهرسازی و 130 شرکت خارجی و بیش از 160 شرکت داخلی برگزار شد. همچنین در این نمایشگاه 6 راه‌آهن کشورهای خارجی و 5 انجمن صنایع ریلی کشورهای مرتبط حضور یافتند. در این دوره از نمایشگاه انجمن‌های ریلی کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا و لتونی نیز در کنار انجمن‌های ریلی ایران مشارکت داشتند.
    در این رویداد بین‌المللی شرکت‌هایی از کشورهای سوئد، سوئیس، بلژیک، فرانسه، هند، اوکراین، ترکیه، نیوزلند، ایتالیا، لتونی، اسپانیا، روسیه، جمهوری چک، چین، آلمان و صربستان حضور یافتند. این رویداد که در سالن‌های 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 13، 1415، 27 برپاشده بود، 28 اردیبهشت 1396 به‌کار خود پایان داد.

    ریل اکسپو 2018
    ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته با حضورعباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری 29 خرداد آغاز به‌کار کرد.

    در این رویداد 200 شرکت داخلی به همراه 90 شرکت خارجی از کشورهایی همچون آلمان، چین، روسیه، لتونی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری چک و اتریش با ارائه آخرین دستاوردها در بخش‌ لکوموتیو و واگن‌های مسافری حضوری پررنگ داشتند. راه‌‌اندازی خط تولید موتور دیزل 11 هزار و 300 اسب بخار، قرارداد تامین سرمایه مالی از بازارسرمایه برای بخش خصوصی و رونمایی از کتاب 100 سال مهندسی ریلی در ایران از برنامه‌های روز گشایش این نمایشگاه بود.
    در این رویداد بین‌المللی، شرکت‌های داخلی، نوین‌ترین تولیدات، تجهیزات و خدمات حوزه حمل‌ونقل ریلی را ارائه کردند و در کنار آنها شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی خارجی از کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، سوئیس، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، چین، فنلاند، بنگلادش، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، اوکراین، استرالیا، لهستان، بلغارستان و سوئد حضور یافتند.
    در نمایشگاه ریل اکسپو 2018، انواع صنایع و خدمات ریلی بخش مسافری درون‌شهری، برون‌شهری و بخش باری، انواع واگن‌ها، واگن‌های نیرومحرکه، واگن مولد، واگن مانوری، لکوموتیو برقی و دیزلی، قطعات مصرفی واگن‌های اتوبوسی، واگن‌های باری، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، خدمات تعمیر و نگهداری و خدمات بیمه‌ای، ارائه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. این دوره از نمایشگاه که تا یکم تیر 1397 ادامه داشت در محل سایت تهران و در سالن‌های، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 13، 1415، 27 برگزار شد.

    و اما ریل اکسپو 2019
    پس از 6 دوره موفق نمایشگاهی در زمینه حمل‌ونقل ریلی، سال گذشته نیز شاهد برگزاری هفتمین دوره آن با عنوان ریل اکس‍‍پو 2019 بودیم. هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته قرار است از 19تا 29 خرداد 1398 در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی برگزار شد.

    حال باید صبر کرد و دید رویداد سال 2020 که قرار است در تیر ماه برگزار شود چه شرایط و زوایایی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت