معاونت امور نمایشگاهی شهر آفتاب پاسخ داد:

ایجاد پایانه های صادراتی در شهر آفتاب به کجا رسید؟

عصر نمایشگاه- کامبیز معتمد وزیری گفت: ما منتظریم که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهر آفتاب به عنوان یک پایانه صادراتی تعریف و شناسایی شود تا متعاقب آن اقدامات لازم از جمله گمرک های صادراتی و دیگر ابزاری که لازمه ایجاد یک پایانه صادراتی است در این مجموعه نمایشگاهی فراهم شود.

ایجاد پایانه های صادراتی در شهر آفتاب به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش نیوز، در دوران سرپرستی حسین مدرس خیابانی در وزارت صمت، جلسات متعددی در خصوص رونق گرفتن صنعت نمایشگاهی در حضور وی و متولیان و فعالان صنعت نمایشگاهی برگزار شد. در یکی از این جلسات که اواسط تیر ماه برگزار شد حسین مدرس خیابانی شهر آفتاب را مهمترین و بهترین مجموعه نمایشگاهی در تمام کشور عنوان کرد و خواهان آن شد که این مجموعه با استفاده از تمام ظرفیت های خود و با تمام توان در راستای رونق گرفتن صادرات کشور تلاش کند. مدرس خیابانی همچنین خواستار ایجاد پایانه‌های صادراتی و گمرک تخصصی در نمایشگاه شهر آفتاب شد.

    حال و بعد از گذشت حدود دو ماه به سراغ معاونت امور نمایشگاهی شهر آفتاب رفته و آخرین وضعیت ایجاد پایانه های صادراتی در این مجموعه نمایشگاهی را از وی جویا شده ایم که مشروح این گفت و گو را در ادامه مطالعه خواهید کرد.

    کامبیز معتمد وزیری در ابتدای این گفتگو پیرامون آخرین اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد پایانه های صادراتی در شهر نمایشگاهی آفتاب، اظهار داشت: ما منتظریم که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهر آفتاب به عنوان یک پایانه صادراتی تعریف و شناسایی شود تا متعاقب آن اقدامات لازم از جمله گمرک های صادراتی و دیگر ابزاری که لازمه ایجاد یک پایانه صادراتی است در این مجموعه نمایشگاهی فراهم شود. تاکنون چندین جلسه نیز در این خصوص تشکیل شده ولی علی‌رغم اعلام آمادگی شهرآفتاب هنوز ابلاغیه به این مجموعه نمایشگاهی داده نشده است.

    وی در ادامه به تشریح چالش‌های موجود در صنعت نمایشگاهی پرداخت و گفت: در حال حاضر موضوع کرونا و محدودیت هایی که به تبع آن در تجمعات و همایش ها به وجود آمده است موجب شده تا نمایشگاه ها یا کنسل شوند یا به تعویق بیفتند و به نوعی می توان گفت اقبالی که سابق بر این برای تشکیل و حضور در نمایشگاه ها وجود داشت در حال حاضر وجود ندارد. لازم به توضیح است که مجموعه نمایشگاهی آفتاب از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و مشغول بازنگری در فرآیند ها و شناسایی اطلاعات بازار است که در همین رابطه نیز جلسات خوبی با اتاق بازرگانی ایران برگزار شده که نتایج خوبی داشته است

    همکاری مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با اتاق ایران
    معتمد وزیری افزود: ماحصل این جلسات انعقاد قراردادی با اتاق بازرگانی ایران بود که طی این قرارداد شهر آفتاب به عنوان یک ابزار و بازوی صادراتی با اتاق ایران همکاری خواهد کرد و اتاق ایران نیز از طرفی دیگر با اطلاعاتی که از بازارهای صادراتی دارد ما را به سمت برگزاری نمایشگاه های تخصصی تر و هدفمندتر سوق خواهد داد.

    معتمد وزیری اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب این بوده که بتواند در کنار مجریان نمایشگاهی اقدام به برگزاری چند عنوان نمایشگاه کند که سرنوشت همه این برنامه ها به مهار ویروس کرونا گره خورده است و به مجرد اینکه این ویروس کنترل شود این برنامه ها نیز عملیاتی خواهد شد. اقدامات دیگری نیز برای انگیزه دادن به برگزار کنندگان نمایشگاهی انجام داده ایم که در همین راستا نمایشگاه‌های غیر از چهار روز را به شکل خاص و تعرفه های مناسب تعریف کرده‌ایم. همچنین تعرفه های شهر نمایشگاهی آفتاب را نیز پلکانی کرده‌ایم تا از این طریق نیز انگیزه بیشتری را برای برگزارکنندگان ایجاد کنیم.

    معاونت امور نمایشگاهی شهر آفتاب افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا تقویم نمایشگاهی شهر آفتاب که پیش از شروع سال 99 بسته شده بود دستخوش تغییر شود.

    مهم ترین چالش صنعت نمایشگاهی
    معاونت امور نمایشگاهی شهر آفتاب در پایان کاهش تولید در کشور را مهم ترین چالش صنعت نمایشگاهی عنوان کرد و گفت: کاهش تولید به مولفه های اقتصادی مختلفی مانند گرانی ارز و تحریم ها باز می گردد و از آنجا که نمایشگاه‌ها ویترین کالاهای تولیدی هستند طبیعتاً کاهش تولید موجب کم فروغ شدن نمایشگاه‌ها خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت