حضور۱۰۰ شرکت خارجی در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا درایران

عصر نمایشگاه- مجری برگزاری نمایشگاه اوراسیا در ایران از حضور ۱۰۰ شرکت عضو این اتحادیه در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران خبر داد.

شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸:۰۰

حضور۱۰۰ شرکت خارجی در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا درایران

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صدا و سیما، علیرضا جعفری با بیان اینکه این نمایشگاه اختصاصی از 18 تا 21 تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه حدود 30 شرکت از روسیه، 30 شرکت از قرقیزستان، بیش از 10 شرکت از ارمنستان، بیش از 10 شرکت از قزاقستان و شرکت‌هایی از بلاروس در کنار شرکت‌های ایرانی حضور خواهند داشت.

وی افزود: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند در زمینه‌های بانکی و فاینانس، انتقال فناوری، ساخت کارخانه‌های بزرگ، سیلوها، بنادر، اسکله‌ها، مخازن روغن، کشتی سازی، فولاد و سیمان فعال هستند. ضمن اینکه فروشنده‌های بزرگ نهاده‌های دامی و روغن و محصولات کشاورزی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

جعفری گفت: در روز نخست این نمایشگاه، نشست اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ای میان شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتاق تعاون در زمینه همکاری‌های مشترک منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تراز تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دنیا بیش از 800 میلیارد دلار و با ایران حدود 2.5 میلیارد دلار است، افزود: رویدادهایی مانند برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران، زمینه ساز آشنایی فعالان اقتصادی ایرانی با فعالان اقتصادی پنج کشور شده و در رشد و توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش تبادلات تجاری ایران با این اتحادیه اقتصادی سهم بسزایی خواهد داشت.

برچسب ها

نمایشگاه اوراسیا
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا