رکود، نمایشگاه پاییزه مازندران را تعطیل کرد

عصر نمایشگاه- پاییز فصل بازگشایی مدارس و تکاپوی خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند برای خرید است اما با گشت و گذاری در بازارهای سطح شهر تنها شاهد شلوغی هستیم و بازار خرید رونقی ندارد.

رکود، نمایشگاه پاییزه مازندران را تعطیل کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی بهاره و پاییزه با هدف تنظیم بازار در استان مازندران برگزار می‌شود اما امسال صورت دیگری به خود گرفت و با وجود مخالفت اصناف برگزار شد. در حال حاضر نظر اصناف و بازاریان این است که با توجه به رکود در بازار و قیمت مناسب کالاها نیازی به برگزاری نمایشگاه پاییزه نیست و اعتقاد دارند برپایی این نمایشگاه فقط به نفع عده‌ای خاص است.  البته طی 2 سال اخیر با توجه به رکود در بازار، نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره با عنوان مرکز فروش فوق‌العاده دایر شده که با توجه به قیمت‌ها برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ضرورتی ندارد.

      البته با گشت و گذاری در بازارهای سطح شهر تنها شاهد شلوغی هستیم و بازار خرید رونقی ندارد و اصناف همچنان چشم‌انتظار فروش رفتن کالاهای خود هستند.  عضو شورای اصناف مرکز مازندران در این‌ باره اظهار کرد: برپایی نمایشگاه پاییزه با توجه به وجود رکود در بازار و حفظ تعادل قیمت‌ها اصلاً به صلاح نیست.  عباس رمدانی با اعلام اینکه از سوی اتاق اصناف کشور نیز نامه‌ای مبنی بر برگزار نکردن نمایشگاه پاییزه ابلاغ شده است، اضافه کرد: متاسفانه برخی به‌دلیل درآمدزایی نمایشگاه را برگزار کرده‌اند.

    رئیس اتحادیه کیف و کفش ساری نیز در این‌باره اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود برگزاری نمایشگاه پاییزه در کشور لغو شده است.  محمدرضا صحافی بیان کرد: امسال به‌دلیل رکود در بازار بازاریان از نظر اقتصادی توانمندی نداشتند به همین دلیل نمایشگاه پاییزه در کشور لغو شد ولی در ساری این نمایشگاه ادامه پیدا کرد. وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه با توجه به وجود رکود در بازار ضرورتی ندارد و مشکلات بسیاری به همراه دارد.

    رئیس اتحادیه کیف و کفش ساری با بیان اینکه مایل به برگزاری نمایشگاه نبودیم، افزود: ولی برخی افراد نظرشان این بود که نمایشگاه احیا شود.  صحافی با بیان اینکه مبالغ کلانی به جیب افراد برگزارکننده رفته است، تصریح کرد: ما رضایتمندی نداشتیم و تنها امیدواریم این اتفاق در نمایشگاه بهاره تکرار نشود. وی با اعلام اینکه مردم نیز خیلی از نمایشگاه پاییزه راضی نبودند، یادآور شد: باید تولیدکنندگان وارد میدان شوند اما افرادی که وارد نمایشگاه می‌شوند غرفه‌دار هستند.

    رئیس اتحادیه کیف و کفش ساری در پایان گفت: زمانی باید نمایشگاه برگزار شود که کالاها با قیمت مناسب از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسد و از نظر قیمتی قابل توجه و کمکی به مصرف‌کننده باشد. با توجه به اینکه امسال در عرضه تامین کالاها هیچ مشکلی وجود نداشته اصناف با برگزاری نمایشگاه بویژه با وضعیت کنونی که قیمت‌ها در سطح پایینی قرار دارد مخالف هستند اما برخلاف نظر آنان نمایشگاه برگزار شده است.


    خرید نوشت‌افزار ایرانی، حمایت از تولید ملی

    بی‌شک در کنار سهم بسزای نوشت‌افزار خارجی در کشور، انتخاب مصرف‌کنندگان هنگام خرید در کنار حمایت بازار برای فروش کالاهای ایرانی، می‌تواند با حداقل هزینه، ورق را به نفع فرهنگ و اقتصاد کشور برگرداند. در روزهای پایانی تابستان، شور و اشتیاق دانش‌آموزان برای خرید لوازم‌التحریر و تکاپوی پدران و مادران را برای تامین و خرید ملزومات تحصیلی فرزندان شاهد هستیم. واقعیت تلخ و تکراری هر ساله این است که تصاویر انیمیشن‌های غربی سال‌هاست نبض بازار لوازم‌التحریر کشور ما را در دست گرفته است، جریانی که اگر خوب به آن بنگریم براحتی می‌توانیم ردپای صاحبان این جریان و تلاش آنان در آن سوی مرزها را برای انتقال مفاهیمی که با فرهنگ دینی و اجتماعی کشورمان مغایرت دارد، مشاهده کنیم.

    در چنین شرایطی باید اذعان کنیم سهم بالای واردات نوشت‌افزارهای خارجی، عدم حمایت از تولیدات داخلی، عدم برنامه مشخص برای بازار نوشت‌افزار کشور، کیفیت پایین و قیمت بالای کالاهای ایرانی، رغبت خانواده‌ها و فرزندان، عدم تبلیغات و فرهنگ‌سازی لازم، سهم ناچیز تولیدات داخلی، عدم حمایت جدی اصناف و ارگان‌های ذی‌ربط از مهم‌ترین عوامل یکه‌تازی محصولات خارجی در بخش نوشت‌افزار کشور است که باید به طور جدی برای کاهش و کنترل و مدیریت صحیح آن همراه با الگوها، فرهنگ و ارزش‌های ایرانی، اسلامی گام برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت