به همت حوزه هنری؛

نمایشگاه عکس دفاع مقدس در شاهرود افتتاح شد

عصر نمایشگاه- همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و به همت حوزه هنری شاهرود نمایشگاهی از عکس های رزمندگان شهرستان در دفاع مقدس به میزبانی دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افتتاح شد.

نمایشگاه عکس دفاع مقدس در شاهرود افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، آئین افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس شامل 30قطعه عکس های دوران جنگ تحمیلی از شهدا و رزمندگان شاخص شاهرودی حاضر در جبهه های نبرد حق علیه باطل، عصر شنبه به همت حوزه هنری این شهرستان و به میزبانی دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در این آئین ضمن تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدای گرانقدر دفاع مقدس، گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه های عکس، می تواند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

    حجت الاسلام علی شکری بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری این قبیل نمایشگاه ها می تواند در کنار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال مفاهیم معنوی به نسل جوان جامعه باشد که در این زمینه قطعا نهادهای فرهنگی و جامعه هنری می توانند اهتمام ویژه ای داشته باشند.

    وی افزود: حوزه هنری شهرستان شاهرود خوشبختانه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به جمع آوری آثار تصویری دفاع مقدس اقدامی در خور توجه را انجام داده و امیدواریم بتوانیم با حضور هنرمندان این شهرستان بیش از پیش شاهد انجام رویدادهای فرهنگی و هنری از این دست باشیم.

    رئیس حوزه هنری شاهرود نیز در خلال این نمایشگاه و در پاسخ به این سوال که ویژگی بارز این عکس های دفاع مقدس چیست، گفت: ساده زیستی ویژگی بارز رزمندگان اسلام بود که در مجموعه های تصویری به جای مانده از آن دوران به وضوح می توان این ویژگی را ملاحظه کرد، لذا باید گفت «اخلاص» در جبهه‌ها به تمام قامت در رفتار و کردار بسیجی های خط و خاکریزِ جبهه جلوه گر بود.

    محمد عباسی با بیان اینکه رونمایی از عکس هایی که لحظه های ناب دفاع مقدس را به تصویر می کشند از دیگر اهداف این نمایشگاه است، ابراز داشت: «حال و هوای خدا محور» شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در زمره مسائلی است که امروز ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد لذا این نمایشگاه با هدف نشان دادن گوشه ای از اخلاص رزمندگان اسلام در هفته دفاع مقدس برای بازدید همگان گردآوری شده است.

    وی افزود: رزمندگان آن روزهای فخر و افتخار، از تعلقات دنیا به خاطر خدا رها شده و دوست داشتن‌هایشان را اولویت بندی کرده بودند دوست داشتنی تر از خدا، محمد(ص)، علی(ع) و اولاد علی و امام خمینی(ره) که فرزند فاطمه(س) است، نداشتند و بعد از این و با همین معیار دوست داشتن‌های دیگر را می‌سنجیدند، لذا این نمایشگاه تنها گوشه ای از این سبک زندگی جهاد گونه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس محسوب می شود.

    عکاس و روایتگر دفاع مقدس نیز در خلال این نمایشگاه، با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی خوشبختانه به روزهای اوج خود بازگشته است، گفت: هنر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پس از چند سال وقفه خوشبختانه طی سال های اخیر، رشد و نموی نسبتا خوب داشته که البته باید گفت هنوز در این عرصه جای کار بسیار وجود دارد که هنرمندان باید به این سو حرکت کنند.

    عباس اکبریان درباره نمایشگاه عکس دفاع مقدس نیز، ابراز داشت: این نمایشگاه گوشه ای از رشادت های رزمندگانی است که با اخلاص به ندای امامشان لبیک گفتند و امروز نگاه کردن به این تصاویر، یادآور روزهای فخر و افتخار را برایمان به همراه دارد و من افتخار دارم که با دوربینی ساده در زمان دفاع مقدس چندین لحظه ناب را ثبت کرده ام.

    وی افزود: خوشحالم از اینکه در ثبت این لحظات شیرین نقشی داشته ام ابتدا برای ثبت خاطرات به جبهه رفتیم، اما امروز خداوند را شاکریم که این لحظات برای آیندگان مانده است لذا باید گفت امروز شهدا رسالتی بر دوش مانهاده اند که در اجرایش باید سخت بکوشیم.

    این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس برای بازدید علاقمندان گشوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت