باهدف پرورش فکری نوجوانان؛

نقش بازی عروسک ها در جشنواره ملی نمایش های عروسکی ساری

عصر نمایشگاه- هفدهمین جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی باهدف پرورش فکری نوجوانان با شرکت ۱۲ گروه برگزیده در ساری کلید خورد.

نقش بازی عروسک ها در جشنواره ملی نمایش های عروسکی ساری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، قاسم عزیز زاده گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مازندران با اشاره به اینکه این جشنواره از 6 تا 8 مهرماه در ساری برگزار می‌شود، فراهم آوردن زمینه برای رشد خلاقیت و نوآوری نوجوانان با استفاده از هنر نمایش و فراگیری مهارت‌های اجتماعی نوجوانان در تعامل با یکدیگر را جزو اهداف این جشنواره ملی برشمرد.

    مدیر اجرایی جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی ادامه داد: 473 نمایش از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و 65 نمایش درنهایت به مرحله کشوری راه یافتند و این نمایش‌ها از سوی داوران منتخب بازبینی و 12 نمایش برگزیده انتخاب شدند و طی روزهای شش تا هشتم مهرماه در ساری به رقابت می‌پردازند.

    وی عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی با نمایش پرواز، آذربایجان غربی با نمایش عروسکی دنیای زیبا، تهران با سه گروه و نمایش‌ها شلبی تنها نرو، خال پادشاه و نمکی و دیو ناقلا در این جشنواره شرکت می‌کنند.

    گرجی اظهار داشت: نمایش ماه بود و روباه از چهارمحال بختیاری، فرار از زندان از فارس، هیولای کوچک از قزوین، تو میدانی من کی هستم از کرمان، طبیعت زیباست از همدان و تارتوری و تولد یک هیولا از مازندران نیز در این جشنواره حضور دارند.

    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بابیان اینکه این جشنواره بین گروه سنی 14 تا 17 سال برگزار می‌شود افزود: داوران این جشنواره شامل مریم سعادت، حسن دادشکر، زهرای صبری هستند که در این زمینه تولیدات زیادی داشتند.

    وی تجلیل از حسین محب اهری را از بخش‌های اختتامیه جشنواره برشمرد و گفت: در کنار جشنواره، نمایشگاه عکس از نمایش‌های برگزیده برگزار می‌شود و علاوه بر آن همزمان با جشنواره نمایش سیار با تریلی از رامسر تا گلوگاه از چهارم تا 11 مهرماه به اجرای نمایش می‌پردازند.

    عزیز زاده گرجی یادآور شد: سه گروه نمایشی از تهران نیز نمایش‌هایی با موضوع کتاب و مدرسه و مسائل آموزشی در مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم ساری اجرا می‌کنند.

    مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان مازندران ادامه داد: برگزاری ورکشاپ و کارگاه آموزشی نقد و بررسی نمایش‌ها با حضور مدرسان برگزیده کشوری از دیگر بخش‌های جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی در ساری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت