رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد:

برپایی دهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در مصلای تهران

عصر نمایشگاه- رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد با بیان اینکه دهمین نمایشگاه ملی رسانه از ۳ تا ۷ آبان در مصلای تهران برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه در ۹ بخش از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برپایی دهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در مصلای تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سید مرتضی موسویان در نشست خبری دهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال کشور گفت: دهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال از 3 تا 7 آبان به مدت 5 روز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

    وی درباره ساعت برپایی این نمایشگاه نیز افزود: این نمایشگاه در 9 بخش از ساعت 10 صبح تا 20 شب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    وی درباره بخش‌های برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: نشر دیجیتال، پایگاه‌های اینترنتی، رسانه‌های همراه و هوشمند، بازی‌های رایانه‌ای، دانش دیجیتال، شبکه ملی فرهنگ، خانواده و سبک زندگی دیجیتال، فناوری و هنرهای دیجیتال و همچنین فرصت‌ها و تهدیدها، این 9 بخش است.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اظهارداشت: قرار بود نمایشگاه در آذرماه برگزار شود اما در نشستی با ناشران دیجیتال، آنها نسبت به برپایی آن در مدت زمان 4 روز و عدم وجود روزهای تعطیل مانند پنجشنبه و جمعه در آن مخالفت کردند ضمن اینکه تاریخ پیشنهادی دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از سوی مسئولان مصلی تهران 3 تا 7 آبان تعیین شد که این تاریخ هم به اجبار از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد مورد پذیرش واقع شد.

    رئیس اجرایی دهمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال کشور خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که فراز و فرودهای مختلفی در طول 9 دوره برگزاری آن وجود داشته است.

    مشاور وزیر ارشاد گفت: دهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال کشور به صورت مستقل برگزار می‌شود اما امیدواریم که پاییز هر سال به صورت مستمر و سالیانه این نمایشگاه تکرار شود.

    وی خاطرنشان کرد: ناشران دیجیتال در نشست‌های مختلف تاکید کرده‌اند که برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال می‌تواند به تجارت آنها رونق دهد.

    موسویان با اشاره به اعطای نشان اعتماد فرهنگ به محصولات دیجیتال و رسانه‌های آنها اظهارداشت: این نشان در سایت‌های پرمخاطب وجود دارد و مخاطبان با کلیک بر روی آن می‌توانند ضمن آشنایی با دارنده این نشان از کارکردهای آن محصول و سایت مطلع شده و نظرات احتمالی خود را در خصوص آن به مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد ارائه دهند.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تصریح کرد: در سال جاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی برگزار خواهد شد و سعی می‌کنیم که کارگاه‌هایی را برای ارتقای سواد رسانه‌ای در حاشیه این نمایشگاه برگزار و مهارت‌های لازم را به مخاطبان انتقال دهیم.

    وی با بیان اینکه در طول 2 سال اخیر 100 خانه فرهنگ به مجموعه خانه‌های فرهنگ کشور افزوده شده، گفت: تاکنون 400 خانه فرهنگ در کل کشور راه‌اندازی شده است.

    موسویان افزود: 650 شخصیت حقیقی برای دریافت نشان فروش محصولات دیجیتال ثبت نام کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا در معرض فروش قراردادن محصولات را به کل کشور تسری دهند.

    وی خاطرنشان کرد: هر محصولی که در خانه فرهنگ تولید شود تمامی اعضا موظف هستند تا آن را عرضه و تبلیغ کنند، ضمن اینکه تعداد بالایی از خانه‌های فرهنگ با محصولات متنوع در مناطق محروم کشور به فعالیت می‌پردازند.

    موسویان تصریح کرد: چندی پیش بزرگترین قرارداد تولید انیمیشن کشور با شهرداری تهران منعقد شد البته جای خوشحالی است که امکانات اولیه تولید این انیمیشن‌ها از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تأمین شده و این محصولات تماماً از خروجی‌ خانه‌های فرهنگ به حساب می‌آید.

    وی افزود: به دلیل تغییرات گسترده در محصولات دیجیتال کشور تعداد زیادی از این محصولات امکان ارائه در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را ندارند چرا که علم رسانه و تکنولوژی روز به صورت چشمگیری در حال پیشرفت است.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: در فضای مجازی باید برای فرصت‌ها بیش از تهدیدها ارزش قائل شد و اگر بتوانیم فرصت‌ها را بدست آورده و هزینه‌های خود را در بخش تهدیدها کاهش‌ دهیم پیشرفت خواهیم کرد.

    موسویان با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری سومین دوره بازی‌های رایانه‌ای به نام خلیج فارس بودیم، اظهارداشت: در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال علاوه بر معرفی بازی‌های رایانه‌ای جدید، سازندگان و بازی‌سازهای جدید را به مردم معرفی خواهیم کرد.

    مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعداد زیادی کتاب آموزشی در بخش بازی سازی برای ارائه به مخاطبان و بازدید کنندگان در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال آماده شده، گفت: خرید این کتاب‌ها دارای حداقل 50 درصد تخفیف خواهد بود.

    وی گفت: از امروز ثبت نام در اختیار گرفتن غرفه‌های دهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به صورت عمومی صورت خواهد گرفت.

    موسویان با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال گذشته تصریح کرد: متاسفانه گردش مالی ناشران دیجیتال در سال 92 سیر نزولی داشته که این شیب نزولی در سال 93 ادامه پیدا کرد اما در سال 94 ثابت شد اما در پایان نمایشگاه نهم ناشران از گردش مالی خود راضی بودند ضمن اینکه ما برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سال جاری نظرات خود را برای ارائه بن‌های خرید تخفیف‌دار به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده‌ایم که تاکنون نظری را در این رابطه نداده‌اند.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد افزود: قرار است که 12 نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در استان‌ها تا پایان سال 95 برگزار شود و به همین منظور تا پایان هفته آینده تفاهم‌نامه برپایی این نمایشگاه‌ها با استان‌های مد نظر به امضا خواهد رسید.

    موسویان تاکید کرد: درآمد ناشران برخط به شدت افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که ارائه محصولات بر روی سی‌دی و دی‌وی‌دی قدیمی شده و به نظر می‌رسد تا 4 سال آینده این امر منسوخ خواهد شد و هم‌اکنون اکثر اطلاعات بر روی رسانه‌های برخط بارگذاری و مخاطبان از آن استفاده می‌کنند.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اظهارداشت: تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده که براساس آن ناشران سنتی بتوانند بدون طی تشریفات خاص به ناشر آثار دیجیتال تبدیل شوند.

    موسویان گفت: کمک‌های ارائه شده به ناشران دیجیتال در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بسیار بیشتر از نمایشگاه‌های هشتم و نهم خواهد بود ضمن اینکه مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد به هیچ عنوان به صورت مستقل مجری برگزاری نمایشگاه‌ها نخواهد بود.

    وی اظهارداشت: سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند نشان نقره‌ای را دریافت کنند که این نشان اعتماد فرهنگی (نشان اعتماد الکترونیکی) حداقل نشان ممکن است امکان حضور در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را نخواهند داشت هرچند که دریافت این نشان چند دقیقه زمان خواهد برد.

    مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 5 ماه است که نشان اعتماد فرهنگی به درخواست کنندگان اعطا می‌شود که تاکنون 3 هزار سایت این نشان را دریافت کرده‌اند.

    وی افزود: تعداد ناشران حقیقی و حقوقی تاکنون به بیش از هزار و اندی رسیده است.

    موسویان با اشاره به راه‌اندازی طرح شامد (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) گفت: آزمایش‌های اولیه برای اعتبارسنجی نرم‌افزارهای دیجیتال در این مرکز انجام شده و درماه‌های آینده این امر به صورت علنی اجرایی خواهد شد ضمن اینکه نرم‌افزارهای کاربردی در کشور تاکنون به 50 هزار عدد رسیده است.

    رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد درباره هزینه اجاره غرفه دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برای ناشران گفت: اجاره غرفه برای ناشران دیجیتال متری 70 هزار تومان و برای ناشران کاربردی متری 150 هزار تومان است.

    وی در پایان افزود: 54 شبکه اجتماعی در مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد ثبت شده که البته به نظر ما تنها 3 شبکه می‌توانند پذیرش مخاطب را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت