همزمان با ماه محرم الحرام ؛

نمایشگاه عکس «محرم» در موزه عکسخانه شهر برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «محرم» همزمان با ماه محرم الحرام، در موزه عکسخانه شهر برپا شده است.

نمایشگاه عکس «محرم» در موزه عکسخانه شهر برپا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه آثار 23 عکاس با موضوع های کودک و عاشورا، آئین ها و نمادهای عاشورایی و تیپ شناسی اجتماعی مردم در عزاداری های عاشورایی ارائه شده است.
    عکس های این نمایشگاه توسط موزه عکسخانه شهر گردآوری شده و عکس های جدیدی در کنار عکس های گرد آوری شده با موضوع محرم و عاشورا به نمایش درآمده است.
    در این نمایشگاه تعداد 29 قطعه عکس در قطع 20 در 30 سانتی متر چاپ و نصب شده است.
    فائزه کابلی، شاهین خسروی، بهنام یاسینی، فرزاد صفدری، مرتضی امین الرعایا، امیر کبیری، رهام اشکش، بهار خانی، مهدی نظری، سارا باقریان از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه عکس محرم ارایه شده است.
    همچنین در این نمایشگاه آثار رضا موری، سماء نجفی نوبر، محمدجواد وثوقی، مهدی رجبی، میلاد عبادی، سهیل قنبرزاده، مهسا کوروندی، علیرضا دولتی، حسین قاسمی، کیانوش سعادتی، رضا روحانی، نگار طاری، مبین سمیعی به نمایش گذاشته شده است.
    علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه عکس محرم می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 13 و 14 تا 17 و پنجشنبه 9 تا 13 به موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز، مراجعه کنند.

    *محرم در قاب عکس های نمایشگاه «شیدایی شهر»
    نمایشگاه عکس محرم با عنوان «شیدایی شهر» همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برپا شده است.
    این نمایشگاه به منظور ماندگاری نهضت عاشورا و گسترش و تبیین فرهنگ عاشورایی برپا شده است.
    در این نمایشگاه 20 تابلو عکس در ابعاد مختلف از آثار صدیقه سادات محمدی با محوریت محرم و عاشورا، تعزیه خوانی، عزاداری امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شده است.
    بخشی از عواید فروش آثار این نمایشگاه برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اختصاص خواهد یافت.
    نمایشگاه «شیدایی شهر» تا بیستم مهرماه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات میزبان علاقه مندان است.

    *نمایشگاه نقش آزادگی در نگارخانه شیخ هادی
    نگارخانه شیخ هادی همزمان با ایام سوگواری امام حسین (ع) سرور آزادگان جهان، نمایشگاه عکس «نقش آزادگی» را برپا می کند.
    در این نمایشگاه 40 اثر به ابعاد 50 *70 با هنرمندی محمدجواد مهمانی به نمایش در آمده اند که در آنها شیوه های مختلف سوگواری از جمله تعزیه خوانی، نمایش های آئینی، موکب های عزاداری، مراسم خیمه سوزان و شمع افروزی از سرتاسر تهران به تصویر کشیده شده است.
    تماشای این آثار با تجربه ای متفاوت از حال و هوای معنوی این ایام، بازدیدکنندگان و مخاطبان را با آیین و رسوم برگزاری مراسم سوگواری عاشورا در نقاط مختلف پایتخت آشنا می کند.
    نگارخانه شیخ هادی از 13 تا 19 مهرماه مصادف با هفته اول محرم الحرام، همه روزه از ساعت 9 تا 17 میزبان علاقه مندان برای بازدید از «نقش آزادگی» است.
    این نگارخانه در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به سه راه جمهوری، خیابان شهید حسین سخنور واقع شده است.

    *نمایشگاه نقاشیخط «مهر ایثار»
    مجموعه ای از آثار نقاشی خط در قالب نمایشگاهی با عنوان «مهر ایثار» زیر نظر عظیم فلاح در نگارخانه شماره 2 فرهنگسرای گلستان برپا شده است.
    در این نمایشگاه 30 تابلو از هنرمندانی همچون زهرا کریمی، فرناز آریانژاد، فاطمه احمدآبادی و فاطمه امینی ارایه شده است.
    نمایشگاه نقاشی خط «مهر ایثار» تا 15 مهرماه از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه شماره 2 فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین تر از میدان هلال احمر میزبان علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت