مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان:

اتوکام، نمایشگاهی برای افزایش سهم اصفهان در اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات

عصر نمایشگاه- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری که به صورت همزمان با نمایشگاه مخابرات و جشنواره فروش رایانه در تاریخ ۲۰ تا ۲۴ آبان برگزار می شود، اظهار کرد: نمایشگاه اتوکام با سابقه‌ای طولانی و با همت بخش خصوصی استان هر ساله روند موفقی دارد و نقش مهمی در معرفی توانمندی شرکت‌های خصوصی استان و به طور کلی ظرفیت بالای اصفهان در امور مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات ایفا می کند.

اتوکام، نمایشگاهی برای افزایش سهم اصفهان در اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، محمد جواد امیدی افزود: درکنار برگزاری نمایشگاه اتوکام، فعالیت های جانبی مانند برپایی کارگاه و نشست‌های تخصصی، این فرصت را برای بررسی فرصت‌ها و چالش‌های این بخش از اقتصاد استان فراهم می‌ سازد.

    به گفته وی در سال جاری دولت با نگاهی ویژه به مقوله اقتصاد مقاومتی، موضوع تولید محتوای دیجیتال و ارایه سرویس روی بستر پهن باند را در دستور کار خود قرار داده و امید است شرکت ‌های فعال و توانمند در این زمینه بتوانند سهم مناسبی از این بازار را در استان و کشور به خود اختصاص دهند.

    دانشیار دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این فناوری هر سال با تغییرات بسیار سریعی روبرو است به طوری که داشتن اطلاعات به روز از آخرین اخبار و تحولات حوزه سخت افزار، نرم افزار و شبکه، شرط موفقیت کسب و کار در این زمینه است.

    وی اضافه کرد: با ورود تکنولوژی‌های جدید، نیازهای جدید پدید می آیند و این امر فرصتی نو برای گسترش بازار و کسب درآمد خواهد بود. همچنین برگزاری این نمایشگاه‌ها و شرکت در آن به عنوان عرضه کننده محصول یا بازدیدکننده، فرصت آشنایی با فضای کسب و کار محلی و ملی را ایجاد می‌کند. ضمن اینکه حضور در نمایشگاه، فرصتی بی بدیل برای تبلیغ و آگاهی رسانی در خصوص توانمندی شرکت‌ها است.

    مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اذعان داشت: موفقیت نمایشگاه بستگی به این دارد که نیازهای مخاطبین چگونه پاسخ داده شود و افراد شرکت کننده برداشت مورد انتظار خود را از حضور در نمایشگاه، کسب کنند یا خیر؛ بنابراین با توجه به سابقه موفق نمایشگاه اتوکام در سال های گذشته امیدواریم امسال نیز شاهد نمایشگاهی پربار و موفق باشیم.

    وی درباره فعالیت های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری اصفهان گفت: این مجموعه به عنوان نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فعالیت می‌کند و مسوول اجرا و پیاده‌سازی سیاست‌ها و اهداف وزارت مربوطه در استان است.

    امیدی افزود: هم اکنون سازمان‌هایی مانند شرکت ارتباطات زیرساخت، پست بانک، شرکت پست، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، پژوهشکده مواد و انرژی وابسته به سازمان فضایی ایران زیر مجموعه های این وزارتخانه در استان هستند و علاوه بر این، همکاری با اپراتورها و شرکت مخابرات به عنوان بخش خصوصی در حوزه فعالیت این اداره کل قرار دارد.

    وی افزود: در برخی حوزه‌های فعالیت وزارتخانه، سازمان های استانی مانند پست، پست بانک، زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات رادیویی به طور مستقیم وظایف مربوط به خود را انجام می دهند و این اداره کل در این موارد نقش هماهنگی با وزارتخانه را بر عهده دارد.

    وی تأکید کرد: مسایلی همچون امنیت اطلاعات، دولت الکترونیک، گسترش تولید محتوا و بهره‌گیری از محتوای دیجیتال، استقرار مرکز داده و ارایه سرویس‌های مرتبط از موضوعات مربوط به سازمان فناوری اطلاعات است. همچنین به منظور افزایش سهم استان در اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد مشاغل جدید از طریق حمایت از فعالیت های نو آورانه و کسب و کارهای نوپا این وزارتخانه برنامه های حمایتی خاصی را در استان دنبال می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت