از سوی هیات داوران جشنواره‌ای آمریکایی ؛

تجلیل از چهار مجموعه عکس عکاس و مستندساز ایرانی در آمریکا

عصر نمایشگاه- چهار مجموعه عکس از صادق سوری، عکاس و مستندساز ایرانی از سوی هیات داوران جشنواره‌ای آمریکایی تقدیر شد.

تجلیل از چهار مجموعه عکس عکاس و مستندساز ایرانی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، فستیوال بین المللی عکس  IPA آمریکا امسال میزبان چهار مجموعه عکس مستند از صادق سوری، هنرمند ایرانی بود. این مجموعه عکس ها «عروسی در بلوچستان»، «روزگردی»، «دختران انتظار» و «سکوت بعد از بمب گذاری» نام داشتند که در فستیوال امسال هر چهار مجموعه از سوی هیات داوران، مورد تقدیر قرار گرفتند. فستیوالIPA  ، جشنواره عکاسی است که هر سال در کشور آمریکا برگزار می شود.

    مجموعه عکس «عروسی در بلوچستان» که تلاش کرده آداب و رسوم عروسی در منطقه سراوان و زندگی روزمره مردم در آن منطقه را به تصویر کشد، پیش از این، جایزه اول عکس فستیوال «ناصر خسرو» را از آن خود کرده بود.

    مجموعه «دختران انتظار» نیز دربردارنده تصاویری از دختران کانون اصلاح و تربیت تهران است که در انتظار جلب رضایت شاکیان خود هستند. این مجموعه سال گذشته برنده جایزه یونیسف شده و مدال برنز فوتو ژورنالیسم چین را از آن خود کرده بود. این مجموعه همچنین جایزه اول  POYI آمریکا را به دست آورده بود و از سوی جشنواره و SDN جایزه اسکار لایکا به عنوان یکی از فینالیست ها تقدیر شده بود. «دختران انتظار» سال گذشته همچنین برنده جایزه اول لنز کالچر شده است.

    همچنین مجموعه «سکوت بعد از بمب گذاری» که روایت تصویری از بمب گذاری های سال 1387 تا 1389 سیستان و بلوچستان توسط گروهک تروریستی وابسته به ریگی است، در سال 2014 جایزه حقوق بشر ایتالیا را از آن خود کرده بود.

    صادق سوری، عکاس و مستندساز اهل زاهدان، سال گذشته فیلم مستند «خانوم ف» را که روایت زندگی اولین زن فرماندار ساکن سیستان و بلوچستان است به جشنواره «سینما حقیقت» آورد.

    این عکاس، عضوانجمن عکاسان ایران و همچنین انجمن صنفی مطبوعات ایران، تاکنون بیش از 10 نمایشگاه گروهی و سه نمایشگاه انفرادی عکس در ایران و دو نمایشگاه انفرادی در آمریکا و ترکیه برگزار کرده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت