دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می کند

چهارمین نمایشگاه تخصصی نیشکر و صنایع وابسته

عصر نمایشگاه- هشتمین همایش ملی فن آوران نیشکر ایران و چهارمین نمایشگاه تخصصی نیشکر و صنایع وابسته ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه امسال در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

چهارمین نمایشگاه تخصصی نیشکر و صنایع وابسته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، همزمان با اجرای برجام و برداشتن تحریم هاتعداد زیادی از شرکت های بین المللی فعال در زمینه صنعت قند و شکر با توجه به پتانسیل موجود در صنعت نیشکر خوزستان اظهار تمایل زیادی برای شرکت در همایش یاد شده دارند.

    این همایش با عنوان «نیشکر، توسعه پایدار، انرژی های تجدیدپذیر و صنعت دوستدار محیط زیست»، در 12 محور، توسط جمعیت علمی فن آوری نیشکر ایران به عنوان بیست و چهارمین عضو انجمن بین المللی فن آوران نیشکری جهان برگزار می شود.

    این همایش در محورهای 'نقش صنعت نیشکر در ظرفیت سازی محیط و ایجاد اشتغال مولد در منطقه'، 'بررسی وضعیت اقتصادی تولید شکر و چگونگی کسب و ارتقاء مزیت های رقابتی در صنعت نیشکر'، 'تنوع تولید، بازارسازی و استفاده از زنجیره ارزش محصولات قندی'، 'تولید پایدار نیشکر با تاکید بر کاهش نهاده های کشاورزی، تناوب زراعی و استفاده از مواد بیولوژیک و پسماندهای صنعت نیشکر' و 'برداشت سبز نیشکر، چالش ها و راهکارها جهت ارتقاء محصول با نگرش به حفظ محیط زیست' برگزار می شود و علاوه بر حضور سخنرانان داخلی شرکت کننده گانی از کشورهای آلمان و دانمارک نیز به سخنرانی می پردازند.

    همچنین 'بهره گیری از روش های نوین آبیاری به منظور ارتقاء بازده مصرف آب در تولید نیشکر'، 'نقش مکانیزاسیون در تولید پایدار و افزایش بهره وری انرژی'، 'استفاده از فناوری های نوین در تولید بهینه نیشکر و شکر'، 'نقش مدیریت نوین و برنامه ریزی استراتژیک در افزایش اثربخشی صنایع نیشکر'، 'آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در تعالی سازمانی صنعت نیشکر' و 'نقش شرکت های زنجیره تامین در پشتیبانی صنعت نیشکر' از دیگر محورهای این همایش است.

    گفتنی است ؛استان خوزستان به عنوان قطب نیشکر ایران و بزرگترین تولید کننده شکر ایران و زمینه فعالیت در حوزه های صنایع جانبی نیشکر و از جمله مقدمات اجرایی شروع عملیات کارخانه کاغذ شرکت توسعه نیشکر، باعث شده این همایش ظرفیت های قابل توجهی در توسعه استان خوزستان را با خود به همراه داشته باشد و می تواند فرصت های تازه ای پیش روی این صنعت اشتغال زا در خوزستان ایجاد کند.

    شایان ذکر است ،شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با هفت واحد تابع با ظرفیت تولید سالانه 700هزار تن شکر فعال می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت