مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نمایشگاه صنعت چاپ تبلور قابلیت های تاریخی مشهد در رویداد فرهنگی سال ۲۰۱۷ است

عصر نمایشگاه- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در آستانه معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی تبلور بخشی از قابلیت های تاریخی این شهر در رویداد فرهنگی سال ۲۰۱۷ میلادی است.

نمایشگاه صنعت چاپ تبلور قابلیت های تاریخی مشهد در رویداد فرهنگی سال ۲۰۱۷ است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سید سعید سرابی افزود: یکی از ظرفیت های فرهنگی مطلوب خراسان، صنعت دیرینه چاپ است که توجه اهالی فرهنگ را به تولیدهای چاپی این منطقه جلب می کند.
    وی بیان کرد: دومین شهرک صنعت چاپ و نشر کشور نیز با مشخصات ویژه ای در مشهد در حال ساخت است که این مهم از امتیازات شهر مشهد در حوزه فرهنگ است و می تواند به کشورهای جهان اسلام معرفی شود.
    وی گفت: این استان قطب صنعت چاپ در کشور بوده و از ظرفیت خوبی ازنظر ارتباط گیری با کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میانه برخوردار است.
    سرابی افزود: رشد صنعت چاپ در خراسان رضوی طی سالهای گذشته و ارتباطات بسیار این استان با کشور های مختلف دورنمای مطلوبی را برای این بخش ایجاد کرده است.
    وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی به تقویت فعالان این بخش کمک می کند و زمینه ایجاد تبادلات علمی، تخصصی و اقتصادی را در حوزه چاپ بین فعالان اقتصادی و فرهنگی این استان با دیگر شرکت های خارجی فراهم می نماید.
    وی گفت: هدف کلی از برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی فراهم کردن زمینه حمایت از فعالان این بخش، بهسازی و نوسازی بخشهای صنعت چاپ و کمک به بازاریابی بین المللی در این حوزه است.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: صنعت چاپ در دنیا با سرعت بسیار در حال توسعه و روزآمدی است لذا باید این صنعت را در کشور با توجه به اقتضائات و نیازهای هر منطقه به صورت تخصصی در مسیر پیشرفت قرار داد.
    وی افزود: با توجه به صنایع رو به رشد در خراسان رضوی، صنعت چاپ و بسته بندی که به نوعی زیربنای سایر صنایع محسوب می شود، نیاز به پوست اندازی و تحول دارد که ایجاد فضای نمایشگاهی می تواند به تحقق این مهم کمک کند.
    وی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی می تواند ایجاد کننده فضایی برای عرضه نیاز های اساسی این صنعت با توجه به فناوری های جدید و چاپ های تخصصی باشد.
    سرابی گفت: علاوه بر آن نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی می تواند در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اثربخش باشد و ظرفیت های داخلی این بخش را برای حمایت از تولید ایرانی معرفی کند.
    وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته برای برگزاری پنجمین دوره از نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی افزود: با توجه به همکاری 10 نهاد دولتی و خصوصی در این دوره، این نمایشگاه متفاوت و کامل تر از دوره های پیشین خواهد بود.
    وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور مسئولین کشوری، اتحادیه ها و انجمن های مرتبط استانی و استانهای دیگر و شرکتها و چاپخانه های مطرح خراسان رضوی در این نمایشگاه مکاتبه و برنامه ریزی می کند.
    پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی از 25 تا 28 آبان ماه در مشهد برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت