خبرنگاران اروپایی نمایشگاه‌های نیاوران را دیدند

عصر نمایشگاه- گروهی از خبرنگاران اروپایی که برای حضور در نمایشگاه مطبوعات به تهران سفر کرده بودند، با حضور در فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه «نیست معشوقی زِ او نزدیک‌تر» شامل مجسمه‌ها و نقاشی‌های تاها بهبهانی و همچنین نمایشگاه عکس گروهی «خاکستر» شامل آثار صِله ابوطالب دیدن کردند.

خبرنگاران اروپایی نمایشگاه‌های نیاوران را دیدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، خبرنگاران رسانه‌ها و مطبوعات از دو کشور آلمان و اوکراین آثار ارائه‌شده در این دو نمایشگاه را نشانگر پویایی حوزه فرهنگ و هنر در ایران دانستند.

    دمیتری پانچوک - روزنامه نگار اهل ژیتومیر از کشور اوکراین - که خودش در حوزه نقاشی رئال فعالیت دارد، پس از دیدن آثار تاها بهبهانی و دیدار با این هنرمند، گفت: بازدید از این نمایشگاه برای من بسیار جالب توجه بود. باید بگویم که در سال‌های گذشته از بسیاری از نمایشگاه‌های برجسته هنرمندان در کشورهای فرانسه، آلمان و چین دیدن کرده‌ام؛ اما این آثار برای من بی‌نظیر بود، چون احساس می‌کنم تاها در این نمایشگاه دنیای درونی انسان را در این پرنده‌ها به تصویر کشیده است.

    او ادامه داد: معمولا هنرمندان فقط در یک زمینه خاص و یک شاخه مشخص فعالیت دارند؛ اما در این نمایشگاه دیدیم که تاها بهبهانی نقاشی‌های فوق العاده‌ای دارد و همین طور در زمینه مجسمه سازی با فلز این کارهای زیبا را ارائه کرده است. برای من واقعا قابل توجه بود که از نمایشگاه چنین هنرمند بزرگی بازدید کردم. او در ایران یکی از چهره های مطرح هنرهای تجسمی است و در عرصه بین المللی هم یک هنرمند جهانی به شمار می رود.

    این نقاش اوکراینی همچنین درباره نمایشگاه عکس «خاکستر» شامل آثار صِله ابوطالب، گفت: حوزه تخصصی فعالیت من عکس نیست، اما در این نمایشگاه شاهد سوژه‌های جالب توجه اجتماعی بودم و البته این نکته که بانوان ایرانی تا این حد در ارائه آثار هنری فعال و موفق هستند، قابل توجه بود.

    همچنین یوهانس پلزل - روزنامه‌نگار آلمانی از شهر نورنبرگ - پس از دیدن این دو نمایشگاه، گفت: من به هنرهای سنتی ایرانی بسیار علاقه‌مند هستم و به همین دلیل مایل بودم از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در تهران بازدید کنم. این‌که می بینیم فضاهایی به صورت تخصصی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی با کیفیتی را در تهران برگزار می کنند، نشان دهنده پویایی فعالیت های فرهنگی و هنری در تهران است. این دو نمایشگاه توانمندی هنرمندان ایرانی در شاخه های مختلف را نشان می دهد. همچنین در نمایشگاه عکس خاکستر شاهد آثار بانوان هنرمند ایرانی بودیم که از دریچه دوربین به جامعه خودشان نگاه می کنند و پیام خودشان را از همین آثار رسانده اند.

    نمایشگاه «نیست معشوقی زِ او نزدیکتر» مجسمه‌ها و نقاشی‌های تاها بهباهانی تا 28 آبان و نمایشگاه گروهی عکس «خاکستر» تا ٢٢ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ١0 تا ٢0 و جمعه‌ها از ساعت ١٤ تا ٢0 از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت