با آثار ۲۶ زن عکاس ایرانی؛

نمایشگاه بانوان عکاس ایرانی درآنکارا

عصر نمایشگاه- در راستای تعامل فرهنگی ایران و ترکیه و معرفی فرهنگ ایرانی در این کشور، نمایشگاهی از آثار عکاسی ۲۶ زن عکاس ایرانی درمجتمع فرهنگی وهنری 'جر مدرن' آنکارا برپا شد.

نمایشگاه بانوان عکاس ایرانی درآنکارا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، مجتمع فرهنگی و هنری «جر مدرن» آنکارا که پیشتر میزبان آثار برجسته ترین هنرمندان عکاسی معاصر ایران از جمله عباس کیارستمی و رومین محتشم بوده است، این بار آثار زنان هنرمند ایرانی را میزبانی می کند.
    این مجموعه که توسط هنرمند عکاس ایرانی امیر حسین حشمتی گردآوری شده است شامل 159 اثر می باشد که با تکنیک های خاص گالری داری نگاه های متفاوت 26 زن را از نسل های مختلف و گروه های اجتماعی مختلف یکجا جمع کرده است.
    امیر حسین حشمتی گردآورنده این مجموعه به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی تصمیم به جمع آوری این مجموعه گرفتم با عظمت دنیای عکس روبرو شدم. نگاه یک بعدی به هنر عکاسی اجحاف در حق آن است. شاید برای چیدن این پازل و وسعت دادن به دنیای خود لازم است دیدگاه های دیگران را نیز ببینیم و بشنویم. چیزی که در دست ماست قطعه ی کوچکی از این پازل است. به این ترتیب بود که پس از تحقیقات و مشورت های فراوان تصمیم گرفتم که این مجموعه از آثار زنان عکاس تشکیل شود. و با این ترتیب آثار 26 زن از سه نسل را دور هم جمع کردم.
    به گفته وی، این نمایشگاه 160 عکس از طبیعت، مستند اجتماعی، سینما و تئاتر و عکس خبری وجود دارد که درباره هر کدام از این عکس‌ها توضیحاتی نیز داده شده است.
    این نمایشگاه با همکاری گالری شیرین تهران تا 26 ژانویه 2017 در مجموعه جرمدرن برقرار خواهد بود.
    هنرمندان عکاس این نمایشگاه عبارتند از مهروا آروین، آبنوس البرزی، غوغا بیات، مریم تخت کشیان، باران جعفری، سمیه جعفری، رعنا جوادی، زهرا خرمی، گوهر دشتی، مریم رحمانیان، هلیا رضایی، کمند رضوی، کیمیا راهگذر، آزیتا سمناک، مریم سعیدپور، نازلی عباسپور، نغمه قاسملو، شادی غدیریان، کتایون کرمی، هنگامه گلستان، نسیم گلی، یلدا معیری، تهمینه منزوی، هانا میرجانیان، مهشید نوشیروانی، هامیلا وکیلی.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت