معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین :

برگزاری نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی همزمان با دهه فجر در قزوین

عصر نمایشگاه- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم پوشاک اسلامی در ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک اسلامی ضروری است و این نمایشگاه همزمان با دهه فجر در استان برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه عرضه پوشاک اسلامی همزمان با دهه فجر در قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، علی اکبر کبیری در جلسه ترویج عفاف و حجاب، مد و لباس در حوزه اصناف بیان کرد: برندسازی با حمایت از برند ایرانی - اسلامی در حوزه تولید پوشاک، استفاده از توان رقابتی و تحریک تقاضا، ترویج طرح های متناسب با فرهنگ اسلامی در واحدهای تولید پوشاک بخشی از سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: تعریف رشته طراحی پوشاک در ساختار اتحادیه های پوشاک با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از ایجاد و توسعه فروشگاه های زنجیره ای ویژه پوشاک اسلامی و برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم پوشاک متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی و حمایت از روش های مختلف تبلیغاتی از دیگر برنامه ها و سیاست های پیش بینی شده در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: هماهنگی و تعامل حوزه اصناف با نیروی انتظامی برای جلوگیری از عرضه کالاهای متعارض با فرهنگ اسلامی ضروری است و تمام اتحادیه های مرتبط با حوزه  پوشاک موظف هستند نهایت همکاری را با نیروی انتظامی استان در نظارت بر عرضه پوشاک غیر اسلامی و نامتعارف داشته باشند.

وی عنوان کرد: تمام اتحادیه های تولید کننده پوشاک موظف هستند این سیاست ها را در برنامه های سالانه خود منظور و گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یکبار به کمیته استانی  عفاف و حجاب ارسال کنند.

کبیری گفت: برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم پوشاک اسلامی در ترویج فرهنگ استفاده از لباس و پوشاک اسلامی  ضروری است و در آینده نزدیک این نمایشگاه همزمان با دهه فجر در استان برگزار خواهد شد و برای حمایت از تولید کنندگان پوشاک اسلامی در نمایشگاه های مد و پوشاک اسلامی، غرفه رایگان اختصاص خواهد یافت.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توضیح داد: جلساتی با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان روسای اتحادیه های صنفی پوشاک و تولید کنندگان برای تبین و گسترش فرهنگ حجاب در واحدهای صنفی و تولیدی برگزار شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به ضرورت برندسازی در  حمایت  و ترویج پوشاک اسلامی در جامعه اعلام کرد: تاکنون اقدامات خوبی در برندسازی کالاهای تولید استان در زمینه تولید باقلوا، شیرینی فروشی و غیره صورت گرفته است.

در ادامه رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین اظهار داشت: برای اثرگذاری در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استان باید همه دستگاه های و تشکل های بخش خصوصی نگاه حمایتی در این زمینه اعمال کنند.

گرامی پور عدم حمایت از تولیدات پوشاک اسلامی ایرانی را زمینه ای برای حضور پوشاک خارجی با طرح های نامناسب متضاد با فرهنگ اسلامی دانست و تحقق آن را یکی از راه های نفوذ فرهنگی دشمنان به کشور برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید و عرضه پوشاک اسلامی ایرانی حمایت از اقتصاد مقاومتی است و توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند توجه و حمایت تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک استان قزوین خاطر نشان کرد: بین مردم برای خرید پوشاک مارک و برند رغبت بیشتری وجود دارد و این موضوع باعث ورود کالای خارجی خارجی با فرهنگ بیگانه می شود.

وی یادآور شد: برای ترویج پوشاک اسلامی باید عزم و اتحاد ملی و همگانی  وجود داشته باشد، چرا که با برخورد در سطح عرضه کالا نمی توان جلوی ورود کالای خارجی و متعاقب آن فرهنگ بیگانه را گرفت و برای حل این مشکل باید اقدامات به صورت ریشه ای انجام شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت