در موزه قوم شناسی بلگراد ؛

نمایشگاه عکس ایران در صربستان برگزار شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس که به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در موزه قوم شناسی در بلگراد برگزار شد با استقبال فرهیختگان، نمایندگان فرهنگی کشورهای فلسطین، قطر، جمهوری آذربایجان، مشاور بین الملل وزیر فرهنگ صربستان و شهروندان صربستانی قرار گرفت.

نمایشگاه عکس ایران در صربستان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، گروه موسیقی نغمه اصفهان در این مراسم به مدت 45 دقیقه برنامه موسیقی سنتی ایرانی را با سرودهای ملی ایرانی اجرا کردند و سپس نمایشگاه عکس و نگارگری و هنرهای دستی ایرانی با سخنرانی رئیس موزه قوم شناسی بلگراد و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان افتتاح شد.
    «میریانا منکوویچ» رئیس موزه قوم شناسی بلگراد در ابتدای مراسم گفت که یکی از وظایف موزه قوم شناسی آشنا کردن مردم صربستان با اقوام و سنت های فرهنگی کشورهای دیگر است.
    وی ضمن تاکید بر اینکه تاکنون گرم ترین روابط فرهنگی را با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان داشته است، افزود این موزه خرسند است که اولین برنامه خود در سال جاری میلادی را با برگزاری نمایشگاه عکس از ایران امروز و آثار تصویرگران ایرانی و صنایع دستی هنرمندان این کشور آغاز کرده است.
    وی در ادامه ضمن معرفی گروه موسیقی نغمه اصفهان گفت که ایران در این ایام نه تنها موسیقی بلکه فیلم های سینمایی خود را در بلگراد به نمایش گذاشته است.
    نمایشگاه عکس های ایران در زمینه های زندگی، ورزش، صنعت، معماری و آثار تصویرگران کتاب ایرانی به مدت یک هفته در موزه قوم شناسی بلگراد برای بازدید عموم باز است.
    گروه نغمه اصفهان همچنین در دانشگاه خصوصی 'جان نزبیت' بلگراد به اجرای مسویقی پرداخت که مورد تشویق دانشجویان قرار گرفت.
    «وویه پاولویچ» رئیس دانشکده فرهنگ و رسانه این دانشگاه در ابتدای این مراسم گفت: بخش بین المللی دانشگاه جان نزبیت تاکنون چندین برنامه سخنرانی نویسندگان و فیلمسازان ایرانی و روزهای فیلم ایرانی را در این دانشگاه برای آشنایی دانشجویان با فرهنگ و تمدن ایران برگزار کرده است.
    اولویچ ضمن معرفی گروه موسیقی نغمه اصفهان افزود که خوشحال است بار دیگر توانسته ایم در جهت آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با فرهنگ ایران گام برداریم.
    محس سلیمانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز طی سخنانی درباره پیروزی انقلاب ملت ایران بر یک دیکتاتور بزرگ در ایران که نماینده قدرت های مسلط جهان بود پرداخت و گفت: مردم ایران به همین مناسبت هر ساله ده روز با جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در ایران و کشورهای دیگر جشن می گیرند.
    وی افزود که امروز نیز گروه موسیقی ما به اینجا آمده است تا شما را با گوشه ای از هنر اصیل ایران آشنا کند.
    دانشجویان بارها در فواصل برنامه با کف زدن گروه موسیقی نغمه اصفهان را تشویق و از تک نوازی ها و هنرنمایی های جمعی این گروه تجلیل کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت