با عنوان «محفل انس» ؛

نمایشگاه آثار شکسته نویسان شیرازی برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار شکسته نویسان شیرازی با عنوان «محفل انس» با حمایت خیرین فرهنگ دوست در محل نگارخانه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس دایر شد.

نمایشگاه آثار شکسته نویسان شیرازی برپا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، در نمایشگاه «محفل انس» که با حضور چهره ماندگار خوشنویسی ایران استاد «یدالله کابلی خوانساری» و همچنین استاد «محمد حیدری» مدرس برجسته شکسته نویسی گشایش یافت، آثار 23 نفر از هنرجویان دوره‌های ممتاز و فوق ممتاز شکسته‌نویسی استاد «محمدرضا معینخواه» به معرض نمایش عمومی گذاشته شده است.

    استاد «یدالله کابلی» در مراسم گشایش این نمایشگاه در سخنان کوتاهی آثار این نمایشگاه را تحسین برانگیز خواند و گفت: هر هفته به همراه استاد حیدری به مناسبتی به یکی از نقاط کشور مسافرت داریم ولی شیراز شهر عشق، شور و زیبایی و پایتخت معرفت و فضیلت است.

    وی استقبال از نمایشگاه محفل انس را باور نکردنی و پر شور توصیف کرد و افزود: هنر در شیراز بواسطه حضور قله‌هایی چون حافظ و سعدی با معنویت پیوند خورده است.

    عضو عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت: در عالم هنر اگر به مقوله خلاقیت و ابداع توجه نشود، همه چیز به رکود کشیده می‌شود و هنرمند زمانی به رسالت خود دست پیدا می‌کند که با وحدت درونی‌اش به زیبایی، شفقت و خلاقیت برسد.

    استاد کابلی ابراز کرد: برای رسیدن به خلاقیت باید به ذات هنرآفرین و خلاقیت پیوند خورد چرا که هنرمند هیچ گاه به خلاقیت نمی‌رسد مگر از مجرای الهویت عبور کند.

    وی با اشاره به تلاش بزرگانی چون میرعماد حسنی برای اصلاح و نوآوری در هنر خوشنویسی افزود: از زمان جوانی بدون معلم کار را برای احیا شکسته نویسی شروع کردیم و با اتکا به 3 اصل عشق، ایمان و توکل حرکتی انجام دادیم و با حضور استادانی چون استاد محمد حیدری آرام آرام گستردگی آموزش شکسته نویسی در کشور دامن زده شد.

    استاد کابلی با تجلیل از همراهی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس ابراز کرد: وجود محبوب و با درایت کوروش کمالی سروستانی از مدیران فرهنگی، محقق و پژوهشگر برجسته‌ای است که دستاوردهای هنری دوران کنونی را به جهانیان عرضه می‌کند و نگاهی جهان بینی به مقوله هنر دارد.

    استاد برجسته شکسته نویسی کشور با بیان اینکه جوهره و جان خوشنویسی، شعر و ادب است، ادامه داد: هنرمندان خوشنویس حس درونی آثار خود را از شعرای شیرازی می‌گیرند و  البته خوشنویسان شیرازی به مغناطیس شعرا نزدیکترند.

    وی همچنین از همت استاد «محمدرضا معینخواه» هنرمند و خوشنویس شیرازی به خاطر تلاش برای تربیت هنرمندان جوان در 20 سال گذشته تجلیل کرد و گفت: استاد معینخواه هنرمند صاحبدل و صاحبدل هنرمندی است که با صدق دل توانسته در حوزه تعلیم و تربیت هنرمندان خوشنویس و برپایی نمایشگاه نتایج درخشانی کسب کند.

    وی ادامه داد: استاد معینخواه از ابتدای جوانی همراه انجمن خوشنویسان بود و تلاش کرد در شهر شیراز فضا را برای بروز و ظهور خوشنویسان جوان در جوار آرامگاه حافظ فراهم کند.

    همچنین دکتر «کوروش کمالی سروستانی» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس به عنوان میزبان نمایشگاه در سخنانی به تاریخ خط شکسته اشاره کرد و گفت: در هنر خوشنویسی، خط کالبد ذهن و زبان است و کنکاش هنرمندان خوشنویس و کشف طنازی‌های خط منجر به ابداع خط شکسته با سبک کاملا ایرانی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت