با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد؛

نمایشگاه عکس کشوری پلک در ابرکوه گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس کشوری پلک با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد، امام جمعه ابرکوه ، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان در ابرکوه گشایش یافت .

نمایشگاه عکس کشوری پلک در ابرکوه گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، دراین آیین که مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد، امام جمعه ابرکوه ، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان حضور داشتند ، دبیر برگزاری سوگواره عکس پلک گفت: از 196عکاس از سراسر کشور، چهار هزارو 172 عکس به دبیرخانه رسیده است .
    اصغر عباسی اظهار کرد: دراین نمایشگاه 40 قطعه عکس از عکاسان سراسر کشور با موضوع عاشورا، 20 فریم عکس برگزیده بخش اصلی و 20 فریم عکس برگزیده بخش ویژه در قالب نمایشگاه به همت اداره فرهنک و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه و با همکاری کانون بسیج هنرمندان شهرستان به نمایش در آمده است.
    وی ادامه داد: درآستانه سال نو و حضور مسافران و گردشگران، این نمایشگاه در مجموعه شاخص تاریخی خانه آقازاده برپا شده است و تا 10 روز برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
    مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درحاشیه این نمایشگاه گفت: ابرکوه بخاطر موقعیت جغرافیایی که محل تلاقی چند فرهنگ است، در تاثیرپذیری و تاثیرگذاری فرهنگی خصوصا' فرهنگ استان فارس و یزد، موثر است.
    علی غیاثی بابیان اینکه هنر عکاسی یکی از هنرهای شاخص و تاًثیرگذار است افزود: عکس های با کیفیت و هنری آیین های مختلف بویژه عزاداری ماه محرم ابرکوه می تواند درسطح کشور تاثیر گذار باشد .
    وی ادامه داد: قدمت، تاریخ، آیین ها و فرهنگ بومی شهرستان ابرکوه با داشتن هنرهای موسیقی محلی که با شهرستان خاتم شباهت هایی دارد، با سایر نقاط استان متفاوت است.
    غیاثی بیان کرد: این تنوع فرهنگی و تفاوت ها ، ظرفیت های خیلی خوبی برای استفاده سوژه های فرهنگی- هنری در حوزه های مختلف تئاتر، فیلم، عکس است.
    مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بابیان اینکه هنرمندان ابرکوهی بسیار فعال، با انگیزه و در عین حال متواضع هستندخاطرنشان کرد: بسیاری از ظرفیت های فرهنگی ابرکوه نادیده گرفته شده که به تدریج باید هنرمندان در قالب های هنری به آن بپردازند.
    ابرکوه دارای پنج انجمن فرهنگی و هنری شامل انجمن های خوشنویسان ، شعر وادب ، موسیقی ، نمایش و هنرهای تجسمی است که در آن بیش از یکهزارنفر از هنرمندان فعالیت دارند.
    ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت