معاون گردشگری فارس بیان کرد

اجرای مراسم حنابندان شیرازی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

عصر نمایشگاه- مراسم حنابندان شیرازی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه در تهران برپا بود، اجرا شد و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

اجرای مراسم حنابندان شیرازی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،در این نمایشگاه استان‌های سراسر کشور در قالب چندین غرفه به ارائه و معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، سرمایه‌گذاری و گردشگری خود پرداختند که در این رهگذر استان فارس در قالب یک غرفه 50متری آئین‌های سنتی، جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در معرض دید عموم قرار داد.

    سید موید محسن‌نژاد، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان فارس در قالب پوستر و اقلام تبلیغاتی توزیع و معرفی شد.

    وی افزود: از جاذبه‌های منحصر به‌فرد فارس، صنایع دستی چون خاتم و گلیم است که با هدف معرفی صحیح این تولیدات، کارگاه زنده خاتم‌سازی و گلیم‌بافی، سوغات محلی از جمله کلوچه و مسقطی وعرقیات شیراز در غرفه فارس فعال شده است و بازدیدکنندگان از نزدیک با تولید این محصولات بومی آشنا شدند.

    محسن‌نژاد بیان کرد: برخی از آئین‌های سنتی فارس چون مراسم حنابندان شیرازی‌ها، برنامه ننه سرما و عروسک جی جی بی جی و موسیقی محلی همچنین 2 تن از افرادی که لباس هخامنشیان را پوشیده بودند در این نمایشگاه به اجرای برنامه پرداختند.

    وی افزود: جامعه گردشگری استان فارس به‌صورت نگینی درخشان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان در این نمایشگاه غرفه خود را برپا کردند که این امر فرصت مناسبی برای حضور فعال، فعالان بخش خصوصی استان فارس در این نمایشگاه بود.

    معاون گردشگری فارس بیان کرد: بی‌تردید برپایی چنین نمایشگاه‌هایی تاثیر بسزایی در معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری استان فارس دارد و در جذب گردشگران در تمامی فصول سال موثر است.

    به گزارش تسنیم محسن‌نژاد افزود: استان فارس در ابعاد مختلف گردشگری مذهبی، گردشگری تاریخی و فرهنگی، گردشگری ادبی، گردشگری سلامت، گردشگری عشایری، گردشگری روستایی، گردشگری طبیعی و غیره دارای جایگاه منحصر به فردی در کشور است  که معرفی این توانمندی‌ها در رویدادهای مختلف داخلی و بین المللی سبب جذب و حضور گردشگران بیشتری در این استان می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت