مدیرعامل صندوق احیای اماکن و ابنیه تاریخی و فرهنگی :

صندوق احیا در مجلس شورای اسلامی نمایشگاه برگزار می کند

عصر نمایشگاه- مدیرعامل صندوق احیای اماکن و ابنیه تاریخی و فرهنگی گفت: از فردا(یکشنبه) نمایشگاهی از طرف این مرکز در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

صندوق احیا در مجلس شورای اسلامی نمایشگاه برگزار می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدرضا پوینده گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه صندوق احیا در مجلس شورای اسلامی، آشنا سازی نمایندگان با ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی بناهای تاریخی و ساز و کار واگذاری آنها به بخش خصوصی از طریق این صندوق است.
    وی افزود: برای برگزاری این نمایشگاه اطلاعات و آمارهای مرتبط با احیای بناهای تاریخی کشور از 31 استان احصا و جمع آوری شده و به نمایندگان مجلس ارائه می شود.
    مدیرعامل صندوق احیا ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه وضعیت بناهای تاریخی، قبل و بعد از مرمت و واگذاری به بخش خصوصی و بهره برداری از آنها نیز نمایش داده می شود تا تصویر روشن تری از تاثیر مثبت بهره برداری از بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی برای نمایندگان مجلس ایجاد شود.
    پوینده تاکید کرد: صندوق احیا در همین زمینه فهرست کاملی از بناهای واگذار شده و اماکنی که در انتظار واگذاری به بخش خصوصی هستند را نیز در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد، زیرا نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مناطق مختلف کشور می توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباط با بخش خصوصی و ترغیب آن به سرمایه گذاری در بناهای تاریخی و توجیه مزایای این نوع از سرمایه گذاری داشته باشند.
    رییس هیات مدیره صندوق احیا همچنین افزود: در کنار این موضوع، مجموعه مجلس می تواند با کسب اطلاع بیشتر نسبت به مزیت های این حوزه و البته مشکلات کنونی آن، در زمینه تصویب و اصلاح قوانین مرتبط با این بخش اقداماتی را انجام دهد که منجر به رفع قدم های بزرگی در حوزه احیاء بناهای تاریخی و صنعت گردشگری کشور شود.
    وی گفت: با توجه به نیاز جدی کشور به تقویت اقتصاد درون زا و کاهش وابستگی درآمدها به نفت، تقویت صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین مزیت های سرزمینی ایران، یک ضرورت اساسی است که برگزاری این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس می تواند زمینه تمرکز بیشتر بر رونق کسب و کار این حوزه در قوه مقننه را ایجاد کند.
    پوینده تصریح کرد: امیدواریم برگزاری نمایشگاه صندوق احیا در مجلس نقطه شروع قدرتمندی برای همکاری های بیشتر بین دولت و مجلس در این خصوص باشد.
    این نمایشگاه، اولین نمایشگاه تخصصی مرتبط با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که از بدو تاسیس این سازمان در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت