به‌مناسبت نوروز؛

برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان محیطی ایران و آمریکا در نیویورک

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار هنرمندان محیطی ایران و آمریکا به‌مناسبت نوروز در گالری مرکز فرهنگی اوکلند نیویورک گشایش یافته است.

برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان محیطی ایران و آمریکا در نیویورک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،نمایشگاه «آیین گذار» با آثاری در قالب «هنر محیطی» و در آستانه‌ی فرارسیدن بهار طبیعت و نوروز باستانی ایرانیان، در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار افتتاح شده است.

    این نمایشگاه که توسط مینوش زمردی‌نیا و آرش شیرین‌باب گردآوری شده، دربرگیرنده‌ی آثاری از 27 هنرمند و گروه ایرانی و 17 هنرمند آمریکایی است که با حمایت موسسه ضیاء آرت‌سنتر در گالری مرکز اسلامی فرهنگی اوکلند با اجرایی از خانم ناتالی برلینت همراه هنا بک، چارلی واتز و آنجلا نیوشم در تاریخ 20 فوریه افتتاح شده و تا 20 مارس برپا خواهد بود.

    این نمایشگاه به‌نوعی احترام و افتخار فرهنگ ایرانی به طبیعت را به‌نمایش می‌گذارد. در جشن نوروز، عناصر طبیعی مانند آتش‌بازی در مراسم چهارشنبه‌سوری و پرورش سبزه بر سر سفره هفت‌سین خودنمایی می‌کنند. در بخشی از این نمایشگاه، هنرمندان ایرانی با استفاده از این عناصر به خلق و بیان تازه‌ای دست زده‌اند. تمام هنرمندان حاضر یا به‌طور مستقیم با طبیعت در ارتباط بوده‌اند یا انعکاسی از آن در بیان خلاق‌شان دیده می‌شود.

    گفتنی است ،بیشتر آثار این نمایشگاه در قالب عکس به‌نمایش درآمده است. با این حال، تمام آثار محدود به عکس نیست و برخی آثار در قالب‌هایی مانند نقاشی، عکاسی، ویدئو، چیدمان، مجسمه و پرفورمنس کار شده‌اند و اشتراک آثار هنرمندان کار بر مبنای طبیعت است.

    همچنین با نگاهی به آثار انتخاب‌شده در این نمایشگاه، تعدادی از آثار هنرمندان به وضوح پیام محیط زیستی در خود دارند و برخی دیگر از آثار، بیانی شاعرانه در ارتباط با انسان و طبیعت را به‌نمایش می‌گذارند. همچنین با توجه به این‌که هنر لند آرت و هنر محیطی در کشور آمریکا ریشه دارد، تعدادی از هنرمندان در این نمایشگاه از آثار پیشکسوتان این هنر الهام گرفته‌اند.

    آرش شیرین‌باب - یکی از گردآورندگان این نمایشگاه و مدیر موسسه ضیاء آرت‌سنتر - درباره‌ی برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از اهداف نمایشگاه با توجه به حضور هنرمندان آمریکایی، پوشش بحران‌های محیط زیستی مانند گرمایش هوا و آلودگی محیط زیست است که امروزه بسیار با آن درگیر هستیم و هنرمندان هنر محیطی نیز آثار فراوانی بر همین اساس خلق کرده‌اند.

    مینوش زمردی‌نیا - دیگر گردآورنده نمایشگاه - نیز گفت: امیدوارم با توجه به حضور دو طیف متفاوت از هنرمندان ایرانی و آمریکایی، این نمایشگاه بتواند بیان گسترده و جدیدی از رابطه انسان و طبیعت بر اساس آثار هنر محیطی، فلسفه‌ و ایده‌های شخصی هنرمندان داشته باشد. در همین راستا، این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از آثار هنری را دربر می‌گیرد که از یک سو به رابطه کهن و ذاتی انسان می‌پردازند و از سوی دیگر، بحران‌های زیست‌محیطی معاصر را نیز مطرح کرده و به چالش می‌کشند.

    احمد نادعلیان، نوشین نفیسی، شهرناز زرکش، تارا گودرزی، محمود مکتبی، عاطفه خاص، فرشته عالم‌شاه، مهدیه دهقان، کریم الله‌خانی، فرشته زمانی، مهدی جواهری، آسیه محمدیان، فرزانه نجفی، بهزاد نادعلیان، سیاوش امیری‌راد، گروه زمین، سیما یوسف‌نیا، امیرحسین کولیوند، داود جباری، مهتاب قائمی‌منش، عاطفه آرانی، راضیه گودرزی، گروه لو آرت، گروه پنج باز، پریسا رجبیان، میترا سلطانی، مسلم ابراهیمی، لیلا فلاح، آرش شیرین‌باب، مینوش زمردی‌نیا، گلن شریتون، الیزابت کانک، لی فاینشتاین، مارشال الیوت، جوآن ایستون، ایزابلا لاروکا، کیت مولوی، تاکاکو ماتوبا، کریستوفر اسکوئیر، لورنا استیونز، کرول نیومن، شرون سیسکین، تیم کوپرا، ناتالی برلینت، چارلی واتز، هنا بک و آنجلا نیوشام هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

    به گزارش ایسنا ،نمایشگاه «آیین گذار» با حضور هنرمندان ایرانی و آمریکایی از 20 فوریه تا 20 مارس در گالری مرکز فرهنگی اوکلند به نشانی کالیفرنیا، شهر اوکلند، خیابان مدیسون، شماره 1433 برپاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت