برپایی نمایشگاه عکس «ایران و ایرانیان» در استانبول

عصر نمایشگاه- آثار عکاسان ترکیه‌ای از شهرهای و طبیعت کشورمان در قالب نمایشگاه «ایران و ایرانیان» در شهر استانبول ترکیه به نمایش عمومی درآمد.

برپایی نمایشگاه عکس «ایران و ایرانیان» در استانبول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طنین حلواچی، سیلم اونال، مدد شیر و علی جوشگون، هنرمندان عضو اتحادیه عکاسان استانبول، اردیبهشت ماه امسال به منظور عکاسی از شهرهای اصفهان، شیراز، یزد، کاشان و تهران، به ایران مسافرت کردند. این هنرمندان پس از بازگشت به کشورشان، اقدام به پرپایی نمایشگاهی از آثار ثبت شده خود از طبیعت، جامعه و شهرهای ایران کردند.

    این نمایشگاه با حضور جمعی از علاقمندان و اعضای اتحادیه عکاسی و همچنین عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران در یکی از گالری‌های شهر استانبول برپا شد.

    در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه طنین قهوه‌چی، سرپرست گروه عکاسان ترکیه‌ای در سفر به ایران، با تمجید از کشورمان گفت: پیش از رفتن به ایران و به دلیل تبلیغات منفی از لحاظ امنیت و مشکلات دیگر، بسیار مردد بودیم؛ ولی بعد از ملاقات با وابسته فرهنگی ایران در استانبول، عزم‌مان جزم شد و بار سفر بستیم و برای سفر 15 روزه به چند شهر ایران که در واقع قلب این کشور هستند، مسافرت کردیم. این سفر هم با هدف تصویربرداری از انسان‌ها و اماکن در مناطق روستایی و سنتی بود.

    وی افزود: ایران، مردمانی بسیار خونگرم  و میهمان‌نوازی دارد و ما در طول این سفر این خصوصیت ایرانیان را بسیار تجربه کردیم. گاهی در مناطق روستایی افراد ما را به خانه‌های خویش دعوت کرده و پذیرایی می‌کردند. از نظر امنیت هم باید بگویم که فوق‌العاده بود. مردم تا پاسی از نیمه شب در کوچه‌ها بدون هیچ مشکل و مانعی تردد دارد و نکته عجیب، حضور زنان و دختران در کوی و برزن بود.

    سلیم اونال، یکی دیگر از اعضای این گروه هم در سخنانش به پیشرفت‌های ایران در ابعاد گوناگون اشاره کرد و گفت: کشور ایران بسیار زیبا و دیدنی است و در این چند سال هم پیشرفت‌های شهری و روستایی بسیاری داشته است.

    وی همچنین به حضور زنان در جایگاه‌های اجتماعی ایران اشاره و بیان کرد: زنان و دختران بر خلاف آنچه بیگانگان تبلیغ می‌کنند، در صحنه‌های مختلف حضور پررنگی دارند.

    در ادامه عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران در استانبول با بیان سخنانی، اظهار کرد: هنرمندان در هر کشور افراد تأثیرگذار و به عنوان گروه مرجع به شمار می‌آیند و آنچه در قاب هنری افراد ارایه می‌شود، برداشت‌های متفاوت و ماهرانه آنان است که افراد عادی توانایی درک آن را ندارند و به همین دلیل گروه مرجع شناخته می‌شوند.

    وی در ادامه به خاطره دیدار خود با عکاسان این گروه قبل از اعزام به ایران پرداخت و افزود: دوستان نگرانی‌های زیادی برای سفر به کشور ایران را داشتندکه الحمدلله امروز خط بطلانی بر همه آنها کشیدند و اعتراف دارند که جمهوری اسلامی ایران بسیار امن و متفاوت‌تر از آنچه تبلیغ می‌شود، هست.

    وابسته فرهنگی کشورمان سپس پیشرفت‌های ایران در طول 38 سال گذشته را مورد تأکید قرار داد و در این باره گفت: همه این دستاوردها در فضای تحریم غربی‌ها اتفاق افتاده است. البته ما سر جنگ و تنش با هیچ کشوری نداریم و امروز با همه کشورهای دنیا ارتباط داریم و اگر با آمریکایی‌ها مشکلی هست؛ اولاً با مردم این کشور نبوده و ثانیاً ایستادگی ما در مقابل زورگویی آنان هست.

    راشد در پایان به ارتباط خوب دو کشور ایران و ترکیه هم اشاره و بر نقش هنرمندان برای تقویت ارتباطات مردمی تأکید کرد و از همه هنرمندان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد و گفت: نمایندگی فرهنگی جمهوی اسلامی ایران در استانبول آماده همه‌گونه مساعدت برای تسهیل سفر عکاسان به ایران است و البته دعوت می‌شود با موضوع پیشرفت و آبادانی در ایران هم دوستان تصویربرداری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت