نخستین نمایشگاه تخصصی چین در ترکمنستان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه تخصصی کالا و محصولات شرکت‌های چینی هفته آینده در پایتخت ترکمنستان برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه تخصصی چین در ترکمنستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از  فارس ، «ارازمراد قربان‌نظراف» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور بازرگانی و تجارت خارجی از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی چین در «عشق‌آباد» خبر داد.

    این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان تصریح کرد: اولین نمایشگاه اختصاصی کالا، محصولات و خدمات شرکت‌های چینی 4 تا 6 ژوئن سال جاری میلادی مصادف با 13 الی 15 تیر ماه در سالن نمایشگاهی اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

    برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی چین در عشق‌آباد در حالی است که «پکن» با توجه به اینکه تنها وارد کننده عمده گاز ترکمنستان است، در سال‌های اخیر به شریک اول تجاری این کشور تبدیل شده‌ است.

    «پکن» در چند سال اخیر اعتبارهای مالی و تسهیلات بانکی بلند‌مدت فراوانی را برای خرید تجهیزات صنعتی و تولیدی ساخت شرکت‌های چینی از جمله لوکوموتیو، واگن، رایانه، تجهیزات مخابراتی و ارتباطی، دستگاه‌ها و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، بهداشتی و ساختمان سازی در اختیار کشورهای آسیای مرکزی قرار داده ‌است.

    چین توانست با اختصاص میلیاردها دلار اعتبار، خط لوله گاز 7 هزار کیلومتری ترکمنستان به چین را احداث و راه‌اندازی‌ کند.

    خط لوله انتقال گاز ترکمنستان- ازبکستان- قزاقستان – چین، با ظرفیت 40 میلیارد متر مکعب، رسماً در سال 2009 میلادی با حضور سران کشورهای مذکور در عشق‌آباد راه‌اندازی شد.

    همچنین مدت زیادی نگذشته که شرکت ملی نفت و گاز چین، فاز دوم این خط لوله گاز را نیز راه‌اندازی کرد و توانست اعتماد کشورهای آسیای مرکزی را بیشتر به خود جلب کند و در همین راستا، پکن در نظر دارد فاز سوم خط لوله گاز آسیای مرکزی به چین را به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون دلار، احداث و راه‌اندازی کند.

    در حال حاضر حدود 40 شرکت بزرگ چینی در خاک ترکمنستان رسما فعالیت می‏‌کنند و حدود 70 طرح را در عرصه‌‏های مختلف در خاک این کشور به ویژه در زمینه واردات تجهیزات و ماشین‏‌آلات، تجهیز و توسعه میادین نفت و گاز و پالایشگاه‏‌های نفت و گاز، واردات واگن و لوکوموتیو در دست اجرا دارند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت