نمایشگاه عکس شخصیت‌های فرهنگی ایران معاصر در نخجوان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس شخصیت‌های فرهنگی ایران معاصر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برگزار شد.

نمایشگاه عکس شخصیت‌های فرهنگی ایران معاصر در نخجوان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه که تا 24 تیر ادامه دارد، در سالن بهروز کنگرلی اتحادیه نقاشان نخجوان برپا شده است.

    سرکنسول ایران، سرکنسول ترکیه، معاون اتحادیه نقاشان نخجوان، نماینده مجلس عالی و رییس اتحادیه نویسندگان نخجوان، معاون دانشگاه نخجوان و اعضای آکادمی علوم، نماینده اداره امور دینی، اعضا اتحادیه نقاشان، هنرمندان، نقاشان، عکاسان و شخصیت‌های هنری این خودمختاری، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شرکت داشتند.

    نخستین نمایشگاه عکاسان ایران در نخجوان

    معاون اتحادیه نقاشان نخجوان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: این نخستین نمایشگاه هنرمند و عکاس ایرانی در نخجوان است که برگزار می‌شود و این موضوع نمایانگر گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری دوجانبه نخجوان و ایران است.

    نظامی علی‌یف با بیان اینکه آثار عکاسی شخصیت‌های برجسته ایرانی از سه استان در 65 اثر در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌ شده ‌است، افزود: این آثار تصاویر ساده نستند؛ بلکه آثار درون‌مایه زندگی شخصیت‌های ایرانی را به نمایش درآورده‌اند.

    وی تأکید کرد: در این نمایشگاه تصاویر سیاه‌ و سفید شخصیت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله هنری، ادبی، فرهنگی، دینی، موسیقی، علمی، طراحی و ... قابل‌ مشاهده است.

    روابط ایران و نخجوان در حال گسترش است

    سرکنسول ایران در نخجوان هم گفت: روابط دوجانبه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی در دوره اخیر در حال گسترش است و افزایش دیدارها و سفرهای رؤسای دو جمهور بیان‌گر این واقعیت است.

    منصور آیرم افزود: با تلاش‌های وابستگی فرهنگی ایران و حمایت‌های مسئولان عالیرتبه نخجوان، همکاری‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های هنری، فرهنگی و علمی و ... به درجه عالی رسیده است و این نمایشگاه یکی از نمونه‌های این رویه است.

    وی گفت : روابط سیاسی و اقتصادی گفت‌وگوی بین دولتمردان است؛ ولی عرصه هنر و فرهنگ، زمینه گفت‌وگو و تعامل مردم و ملت‌ها با یکدیگر است.

    در ادامه نیهات ارشن، سرکنسول جمهوری ترکیه در نخجوان هم در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از گسترش روابط ایران و ترکیه در بخش‌های اقتصادی تأکید کرد: این همکاری‌های تأثیر مثبت و مفیدی بر کشورهای همسایه برجای می‌گذارد.

    توسعه روابط فرهنگی برای توسعه در حوزه‌های سیاسی است

    وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم گفت: زمانی توسعه در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که پیشرفت در حوزه‌های هنری، فرهنگی و علمی نیز همزمان تحقق یابد و مصداق عملی این نظر و دیدگاه در دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قابل ‌مشاهده است.

    حسین آقازاده ادامه داد: مسئولان عالیرتبه ایران و نخجوان به مقوله‌های هنری و فرهنگی توجه ویژه دارند و برگزاری این نمایشگاه نمونه بارز این توجه و دقت نظر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت